Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe verpakking voor Siciliaanse pitloze druiven

"Op 22 juni hebben we ons seizoen van de pitloze druiven afgetrapt met twee rassen van Bloom Fresh: de specialty Candy Snaps™ en het premium ras Sweet Globe™. Candy Snaps is een kwaliteitsvolle, knapperige rode druif waarvan de smaak doet denken aan aardbeien. Vooral kinderen krijgen er maar niet genoeg van", vertelt Giuseppe Auteri, commercieel directeur van de Siciliaanse telersvereniging Il Galletto.

Lillo Carmina, teelttechnicus bij Agriproject Group

Sweet Globe is een witte druif die uitstekend gedijt in het Siciliaanse klimaat: de druiven zijn groot, knapperig en zoet. De trossen zijn bovendien homogeen.

"Ons bedrijf," legt Giuseppe Auteri met enige trots uit, "heeft veel middelen en energie geïnvesteerd in de teelt van dit vroege druivenras. We kunnen het zo vroeg aanbieden dankzij de deskundige begeleiding van Pietro Scafidi, technisch manager EMEA bij Bloom Fresh, en Lillo Carmina, teelttechnicus bij Agriproject Group. We hebben veel geïnvesteerd in deze variëteit, maar de inspanningen zijn beloond met een oogst van ongeëvenaarde kwaliteit."

Pietro Scafidi, technisch manager EMEA bij Bloom Fresh

"We zijn vooral trots op het feit dat we onze klanten pitloze druiven kunnen aanbieden van juni tot en met december. Maar we besteden ook nog altijd heel veel zorg en aandacht aan de teelt van traditionele rassen. We hebben het over druiven met pit die dit jaar een uitzonderlijk kwaliteitsniveau bereiken. En om hun waarde op de markt te verhogen, hebben we nu gekozen voor duurzame verpakkingen."

"We zetten de druiven af onder ons merk Miragolosa, waarvan de naam verwijst naar de heerlijke smaak van onze pitloze druiven", vervolgt Giuseppe Auteri. "Bovendien opteren we we enkel voor materialen die onze intenties op het gebied van Corporate Resonsability weerspiegelen, zoals papier voor de draagtassen."

"In samenwerking met een grote supermarktketen", besluit Giuseppe Auteri, "hebben we ook mobiele presentatie-eilanden gecreëerd voor Miragolosa om consumentenbinding te creëren en de productherkenning te vergroten. Het project is succesvol en dus willen we het ook bij andere winkelketens plaatsen. Momenteel maken pitloze druiven ongeveer 70% van onze teelt uit, maar onze aandacht gaat in eerste instantie uit naar druiven met een goede smaak. Daarnaast hechten we belang aan de grootte en de knapperigheid van de druiven en de vorm van de tros."

In de loop der jaren is Il Galletto erin geslaagd om een hoge standaard van gecertificeerde kwaliteit te handhaven tegen een eerlijke prijs-kwaliteitsverhouding. Met enorme investeringen biedt de coöperatie fruit van hoge kwaliteit aan op de markten, in een poging concurrerend te blijven. In het buitenland worden de druiven afgezet in Frankrijk, Nederland, Zwitserland en Duitsland.

Voor meer informatie:
Il Galletto OP Soc. Cons. Agricola
Via Palermo, snc
95046 Palagonia (CT) – Italië
Tel: +39 (0)95 7953826
Tel: +39 335 774 4523
[email protected]
www.auterifruit.it

Publicatiedatum: