Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lancering van de Dry Aged Biet Chefs Club

Op dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club officieel gelanceerd, een samenwerking tussen vier topchefs: Yornie van Dijk, Geert-Jan Vaartjes, Yannick Roodhof en Gijs Kemmeren. De Chefs Club is opgericht met als doel de Dry Aged Biet te promoten binnen de foodservice en andere chefs te inspireren om de Dry Aged Biet op de kaart te zetten.

Foto door Charlotte Mauritz (Annonce Management). Van links naar rechts Geert-Jan Vaartjes (Oan Tafel / Restaurant Ode) Gijs Kemmeren (Restaurant Vannu) Yannick Roodhof (Restaurant Sukerieje) Yornie van Dijk ontbreekt op de foto.

Over de Dry Aged Biet
De Dry Aged Biet is een product ontwikkeld door Gijs Kemmeren, de founder van deze biet. "Door een zorgvuldig gecontroleerd rijpingsproces, vergelijkbaar met de technieken gebruikt voor dry aged vlees, ontstaat er een bijzondere, bijna ossenhaasachtige, structuur. Dit proces resulteert in een intensere smaakbeleving en een veelzijdigheid die de biet verheft tot een uniek ingrediƫnt. Het product is veelzijdig en kan zowel ingezet worden in de reguliere keuken als in de vegetarische en vegan keuken. Bij de Dry Aged Biet wordt naast de biet alleen een snufje zeezout toegevoegd. De bieten die gebruikt worden, komen van de Flevolandse gronden en zijn 100% biologisch. Een puur Nederlands product."

Campagne
De lancering van de Dry Aged Biet Chefs Club markeert het begin van een grootschalige campagne gericht op de promotie van de Dry Aged Biet binnen de horeca- en foodservicesector. De leden van de Chefs Club willen andere chefs inspireren en informeren over de culinaire mogelijkheden van de Dry Aged Biet en hen aanmoedigen dit oer Hollandse product op te nemen in hun menu's. Naast de Chefs Club is er ook een samenwerking met Gastronomixs waarbij inspiratie voorop staat. Hier zijn zes componenten te vinden die op ieder menu een plek kunnen krijgen. Daarnaast zal de Dry Aged Biet breed zichtbaar zijn tijdens Gastvrij Rotterdam, de Dry Aged Biet zal onderdeel zijn van de finale van de Green Chefs Hat en ook van het bijzondere event van We're Smart Green Guide. Eind september zal er een Oogstfeest georganiseerd worden op de boerderij in Zeewolde om chefs en de vakpers kennis te laten maken met de Dry Aged Biet.

Op de menukaart
In de komende tijd zullen de leden van de Dry Aged Biet Chefs Club recepten ontwikkelen met de Dry Aged Biet. Deze gerechten zijn van allerlei niveaus zodat er voor iedere chef iets tussen zit wat bij zijn of haar type restaurant past. "De Dry Aged Biet is een veelzijdig product en veel chefs hebben het product al op de menukaart."

"De Dry Aged Biet Chefs Club streeft ernaar om de grenzen van culinaire innovatie te verleggen en chefs te inspireren met de veelzijdigheid en de bijzondere smaak en textuur van de Dry Aged Biet. Met de steun van deze getalenteerde chefs, zal deze campagne een aanzienlijke impact hebben op de manier waarop dit product wordt gezien en gebruikt in de horeca- en foodservicesector. De Dry Aged Biet is verkrijgbaar bij partners Rungis en HANOS."

Voor meer informatie:
www.bietstuk.nl

Publicatiedatum: