Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zuid-Afrikaanse fruitexporteur Fruitways verlengt afzetseizoen door goed naoogstproces

AgroFresh Solutions, Inc., een wereldwijde leverancier van naoogstoplossingen voor AGF, werkt al meer dan 20 jaar samen met Fruitways in de Zuid-Afrikaanse appelsector. De integratie van het SmartFresh™ heeft Fruitways geholpen een revolutie teweeg te brengen in hun bedrijf door fruit langer te bewaren en fruit van goede kwaliteit gedurende een veel langer seizoen te exporteren.

Het heeft ook markten geopend die voorheen niet beschikbaar waren vanwege kwaliteitsbeperkingen. Nu, met de toevoeging van Harvista™ 1.3 SC als een product dat vlak voor de oogst wordt gebruikt, heeft Fruitways er nog een waardevol hulpmiddel bij om de kwaliteit van het fruit voor en tijdens de oogst te beheren.

"AgroFresh is een belangrijke partner voor ons", zegt Jaco Moelich, algemeen manager technische diensten van Fruitways. "Zowel Harvista als SmartFresh geven ons waardevolle hulpmiddelen om te bepalen wanneer we willen oogsten en wanneer we het fruit voor onze klanten willen verpakken. SmartFresh heeft echt de manier veranderd waarop we denken over ons naoogstproces en hoe we beslissingen nemen over de opslag en marketing van ons fruit."

"Het klimaat is niet altijd ideaal voor een goede kleurontwikkeling, dus je hebt soms wat langer aan de boom nodig voor de koudefronten die in de herfst komen en Harvista geeft ons de mogelijkheid om onze oogst uit te stellen. Je krijgt een wat groter formaat, maar je krijgt ook een zeer goede kleurontwikkeling als je de oogst een beetje kunt uitstellen," voegt Moelich toe. "In de periode na de oogst is textuur het belangrijkste en SmartFresh speelt een zeer grote rol in het behoud van een knapperige textuur tijdens de opslag, lang na de appeloogst, voor consumenten."

"Het vervult ons met trots en voldoening te weten dat Fruitways en de sector profiteren van het onderzoek en de investeringen die AgroFresh heeft gedaan en nog steeds doet op het gebied van kwaliteitsbeheer", zegt Peter Wood, Country Manager Zuid-Afrika voor AgroFresh. "Samenwerkingen zoals die met Fruitways vormen de hoeksteen van het succes dat AgroFresh al tientallen jaren in de sector heeft. Wij bieden een antwoord op de echte uitdagingen op het gebied van kwaliteit en versheid waarmee onze klanten worden geconfronteerd."

AgroFresh commercialiseerde het SmartFresh Quality System producten op basis van 1-MCP, beginnend in 2003 met toepassing voor appelen. In de loop van 20 jaar is het uitgebreid voor gebruik in meerdere gewassen en nieuwe toepassingen in het veld, de opslag en het transport. Hun focus op kwaliteit en versheid heeft geleid tot de uitbreiding van hun oplossingenportfolio die verder gaat dan ethyleenbeheer en fungiciden, coatings en digitale platforms omvat, waaronder FreshCloud™ voor kwaliteitsinspectie en draadloze bewaking in de ruimte met de Strella-sensor.

"Het SmartFresh-kwaliteitssysteem heeft echt de manier veranderd waarop we denken over ons naoogstproces en hoe we beslissingen nemen over de opslag en marketing van ons fruit. In de toekomst kan ik me niet voorstellen hoe we het proces zouden aanpakken zonder deze samenwerking met AgroFresh," aldus Moelich.

Voor meer informatie:
Rochelle Ripp Schnadt
AgroFresh Solutions, Inc.
Tel: +1 262 771 0846
[email protected]
www.agrofresh.com

Publicatiedatum: