Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Een watermeloen met een gegarandeerde Brix-waarde

De afzet van de Dolce Passione watermeloenen is in volle gang en dankzij het mooie weer neemt de vraag gestaag toe, zowel in Italië als in de rest van Europa. Op donderdag 11 juli hield de bedrijvengroep achter deze kwaliteitswatermeloen een dubbele presentatie: eerst bij het teeltbedrijf Sovrani Gabriele in de gemeente Gualdo di Ferrara en vervolgens in Spiaggia Romea, een indrukwekkend toeristisch complex van de familie Mazzoni in Lido delle Nazioni, waar ook een lunch werd geserveerd die volledig was gebaseerd - van voorgerecht tot dessert - op de Dolce Passione watermeloen.

"Als het weer ons niet in de steek laat", stak Luciano Trentini, directeur van het Consortium, van wal, "zullen we tot eind september fruit op de markt brengen. Het begin van het seizoen was niet gemakkelijk door regen, hagelbuien en lage temperaturen, maar nu normaliseert de situatie zich."

Klik hier voor de fotoreportage.

Luciano Trentini

Het woord werd vervolgens gegeven aan Matteo Mazzoni, directeur van Gruppo Mazzoni, een bedrijf dat deel uitmaakt van het Consortium: "Bedrijven bestaan uit mensen en het is deze persoonlijke relatie, en niet alleen een zakelijke, die ons lid heeft gemaakt van het consortium. We zien op dit moment een watermeloen van uitstekende eetkwaliteit en dit stelt ons gerust voor de komende afzet."

Matteo Mazzoni

Carmine Alfano, van Alma Seges, herinnerde eraan dat in Campanië een vanuit alle oogpunten goed product geoogst wordt. "Als consortium zijn we tevreden met de groei die we elk jaar registreren."

Carmine Alfano

Pierluigi Castello, van Ortofrutta Castello, benadrukte dat de markt zich aan het herstellen is na een periode van te lage prijzen. "En het merk helpt ons om onze watermeloen aan de bovenkant van het assortiment te positioneren, zodat we de telers beter kunnen belonen."

Pierluigi Castello van Ortofrutta Castello

"We zetten ook in op e-commerce", zegt Nicoletta Magnoni van Lorenzini Naturamica, "en Dolce Passione krijgt daarbij een uitstekende feedback. Ons bedrijf was een van de eerste die elke vrucht traceerde met een identificatienummer dat op de schil is gegraveerd."

Nicoletta Magnoni van Lorenzini Naturamica

Sandro Colombi van Lambo Seeds herinnerde eraan dat Dolce Passione een watermeloen van het Giotto ras is, het product van een Italiaanse veredelaar. "De zwarte schil, dieprode kleur en kleine hoeveelheid zaden zijn de kenmerken waarnaar consumenten op zoek zijn en die het succes van dit fruit bepalen."

Sandro Colombi van Lambo Seeds

Silvia Sitta van SG Marketing legde uit dat het Dolce Passione Consortium ook heeft deelgenomen aan de Be Fruity tour, een promotie van fruit op de Italiaanse stranden.

Silvia Sitta van SG Marketing

Het consortium biedt een watermeloen die in Italië wordt geteeld en een mooie, zeer dunne zwarte schil heeft. De watermeloen weegt gemiddeld 3-6 kg, heeft dieprood vruchtvlees, weinig of geen pitjes, een Brix-waarde die nooit onder de 11 graden duikt en een lange houdbaarheid. Dit laatste aspect is erg belangrijk, omdat het consortium de watermeloenen voornamelijk aan Italiaanse supermarkten verkoopt, ook als voorgesneden fruit.

Groepsfoto van het Dolce Passione Consortium

De watermeloenen voor Duitsland, Frankrijk en nog enkele andere landen worden aangeboden in kratten of kisten. Ter ondersteuning van de afzet heeft het consortium een productdossier en een marketingdossier opgesteld, het resultaat van collectief werk tussen de leden Alma Seges, Ortofrutta Castello, Cico-Mazzoni, Lamboseeds en telersvereniging Lorenzini Naturamica.

Voor meer informatie:
Consorzio Dolce Passione
Tel: +39 (0)425 958750 (Italië)
[email protected]
www.consorziodolcepassione.com

Publicatiedatum: