Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

E-commerce nergens zo ingeburgerd als in Nederland

SPAR International en NIQ kondigen samenwerking aan
Door middel van dit partnerschap zal NIQ haar diensten op het gebied van ruimtebeheer aanbieden aan exploitanten met een SPAR-licentie wereldwijd, met als doel de marktpositie van de organisaties met een licentie in het internationale netwerk te verbeteren.
Bron: spar-international.com

VK: Tesco lanceert nieuwe initiatieven om kinderen te steunen die deze zomer met honger worden geconfronteerd
Deze zomer doneert Tesco £1mln aan FareShare en Trussell Trust om de hoge nood aan te pakken. Alle grote winkels zullen voedseldonatiezakken hebben (die klanten kunnen kopen), zodat het voor klanten nog makkelijker wordt om te doneren. Kinderen eten gratis in Tesco-cafés tijdens de zomervakantie: Kids' Pick 'n' Mix kan in sommige cafés de enige beschikbare optie zijn. Deze bestaat uit 1 sandwich, 1 drankje, 1 stuk fruit en een keuze uit 2 snacks. Het Café heeft het recht om het aanbod in te trekken of te wijzigen.
Bron: tescoplc.com

VN: e-commerce nergens zo ingeburgerd als in Nederland
Geen land ter wereld heeft zoveel internetgebruikers die online winkelen als Nederland, volgens een nieuw rapport van de Conferentie van de Verenigde Naties voor Handel en Ontwikkeling (UNCTAD). De penetratiegraad van e-commerce is 84%. Minstens vier van de vijf internetgebruikers in het VK, Zweden en Denemarken winkelen ook online. China staat op de vijfde plaats en is het eerste niet-Europese land in de e-commerce penetratielijst, zoals aangegeven in het Digital Economy Report van UNCTAD.
Bron: ecommercenews.eu

Kroatië: Podravka koopt Fortenova's levensmiddelen- en drankenactiva
De Kroatische voedingsmiddelengroep Podravka is van plan om een aantal voedingsmiddelen- en drankenbedrijven te kopen die eigendom zijn van de lokale agrofoodonderneming Fortenova Group. Beide groepen hebben een overeenkomst getekend om Podravka aan te wijzen als "voorkeurspartner" voor de overname van de land- en tuinbouw, aldus een verklaring.
Bron: just-food.com

Finland: De omzet van S Group in januari-juni steeg met meer dan 1% j-o-j
In januari-juni bedroeg de retailomzet vóór belastingen van de supermarkthandel van S Group €5.218,8 mln. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar steeg de omzet met 2,9%. In Finland bleef de omzet in zowel het levensmiddelen- als het consumentengoederensegment in de supermarktbranche sneller groeien dan de rest van de markt.
Bron: s-ryhma.fi

Carrefour werkt samen met GreenYellow voor de productie van zonne-energie
De Carrefour Group heeft aangekondigd dat het een partnerschap is aangegaan met GreenYellow, de leider in decentrale energietransitie in Frankrijk en internationaal, voor de installatie en exploitatie van apparatuur voor de productie van zonne-energie op ongeveer 350 van zijn parkeerterreinen voor hypermarkten en supermarkten in Frankrijk.
Bron: carrefour.com

Duitsland: Lidl verhoogt minimum aanvangsloon naar €15 per uur
Lidl verhoogt zijn minimum aanvangssalaris naar €15 per uur met ingang van 1 september 2024. Het verhoogde loon ligt 20% boven het huidige wettelijke minimumloon van €12,41 per uur in Duitsland, aldus het bedrijf.
Bron: esmmagazine.com

Publicatiedatum: