Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Logofruits

"Blauwe bessenteelt is in Portugal gestaag toegenomen"

De oogst van Portugese blauwe bessen is afgelopen, maar dat betekent niet dat het werk erop zit, zegt Lourenço de Botton van het Portugese Logofruits: "Onze oogst eindigde twee weken geleden en over het algemeen was het een prachtig seizoen. We hadden het hele seizoen een stabiele en gezonde prijs en we zitten nu midden in het na-oogstseizoen. Gelukkig hebben we verschillende leveranciers met wie we in het verleden hebben samengewerkt, die bij ons terugkomen voor diensten op het gebied van sorteren, verpakken en koelopslag."

Ondanks dat het weer het begin van het seizoen heeft vertraagd, vindt De Botton dat het heeft bijgedragen aan het algemene tempo. "Het was zeker een vreemd jaar met veel regen aan het begin, wat resulteerde in een langzame en late start van het seizoen. Als we het van de positieve kant bekijken, hadden we uiteindelijk niet zo'n geconcentreerde piek en konden we gedurende een langere periode hoge volumes handhaven. Er was een zeer sterke vraag naar blauwe bessen, die in heel Europa blijft toenemen. Gezien onze hoge standaarden en de goede kwaliteit van ons fruit, werden we hiervoor beloond door onze partners."

Volgens De Botton is de teelt dit seizoen gegroeid, maar is vooral de hoeveelheid fruit van mindere kwaliteit afgenomen: "In termen van volumes hebben we een gestage toename gezien in vergelijking met voorgaande jaren, terwijl we tegelijkertijd het percentage fruit van klasse II en III hebben verminderd. We hebben ons gericht op dezelfde markten als voorgaande jaren, omdat we een zeer sterke band hebben met onze huidige partners en klanten. Tegelijkertijd, met de toename van de hoeveelheid fruit, hebben we meer kilo's kunnen leveren aan de Portugese binnenlandse markt."

Vooruitkijkend is de tijd van het leveren van verpakking, sortering en andere diensten nu de focus van Logofruits. "We investeren voortdurend in de velden, op zoek naar een hogere productiviteit, lagere kosten en proberen zo efficiënt mogelijk te zijn op het gebied van waterverbruik. In deze fase van het jaar hebben we onze focus verlegd naar de dienstverlening. We hebben een sterke component sorteer- en verpakkingsdiensten en we blijven zoeken naar meer partners voor dit deel van het jaar," besluit De Botton.

Voor meer informatie:
Lourenço de Botton
Logofruits
Tel: +351 914 666 661
[email protected]

Publicatiedatum: