Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Braziliaanse meloenenteler introduceert nieuw merk met exotische dieren

Braziliaanse dieren zullen binnenkort 'over de markten zwerven' in de VS. Dit komt door het nieuwe merk dat is ontworpen door de Braziliaanse meloenenteler Agricola Famosa, vertegenwoordigd door Crown International USA LLC, hun Noord-Amerikaanse commerciële tak.



Rodrigo Lima, president van Crown International met basis in de VS, legt uit waarom de branding van dieren zo belangrijk is voor het bedrijf: "Elke meloenvariant toont een ander exotisch dier, zoals de Gouden Leeuw Tamarin, Roze Dolfijn, de Blauwe Ara en anderen, waardoor snacken een educatieve en boeiende ervaring wordt. Door bewust natuurbehoud te combineren met lekker en voedzaam fruit, bevordert Famosa niet alleen de bescherming van de Braziliaanse biodiversiteit, maar voedt het ook de liefde voor de natuur en gezond eten bij onze jongste generatie."

Hoewel er op dit moment geen Braziliaanse meloenen naar de VS worden gestuurd omdat er genoeg lokaal aanbod is, zegt Lima dat ze hopen dat de nieuwe merknaam die later dit jaar wordt gelanceerd, populair zal zijn bij moeders en hun kinderen. "We leveren aan de Amerikaanse markt tijdens het laagseizoen voor de binnenlandse markt. Agricola Famosa start de zending half september en gaat door tot eind februari met wekelijkse verse aankomst in Philadelphia. We leveren vijf soorten meloenen en watermeloenen, Arara meloen, gele meloen, Piel de Sapo, de pitloze mini-watermeloen en de pitloze grote Watermeloen. Voor dit nieuwe seizoen zullen we ook een aantal proeven doen met onze nieuwe Hami meloenen. We verwachten dit seizoen in totaal 500 containers met alle variëteiten op de Amerikaanse markt te brengen. In dezelfde periode verscheept Agricola Famosa als grootste teler van meloenen ter wereld gemiddeld 300 containers per week naar Europa."

"We geloven dat deze marketing zal helpen om de verkoop te stimuleren. Ten eerste omdat we onze meloenen zullen onderscheiden van de gewone meloenen die er aan de buitenkant soms hetzelfde uitzien, maar qua smaak enorm verschillen. Ook denken we dat moeders blij zullen zijn met een product met een uitstekende smaak, dat hun kinderen nog meer zal aanspreken door het op een leuke manier te proberen, waardoor er een nieuwe vraag zal ontstaan."

Hij zegt dat het niet zo eenvoudig is om meloenen vanuit Brazilië naar de VS te exporteren: "Er zijn veel beperkingen vanuit Brazilië om meloenen naar de Amerikaanse markt te exporteren. Zo moeten specifieke gebieden die van het USDA toestemming krijgen om naar de VS te exporteren, een dure behandeling ondergaan, waardoor telers worden ontmoedigd om naar de Amerikaanse markt te exporteren. Op dit moment is Agricola Famosa het enige Braziliaanse bedrijf dat meloenen exporteert naar de Amerikaanse markt," besluit Lima.

Voor meer informatie:
Fred Tavares
Famosa USA
Crown International USA LLC
Tel: +1 305 9152721
[email protected]

Publicatiedatum: