Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zwitserse Giovanelli Fruchtimport kiest voor oplossing tegen voedselverspilling

"AgroSustain maakt overstap van lucht- naar zeetransport mogelijk"

Naast het managen van Giovanelli & Gerelli is Raphael Weiss ook betrokken bij AgroSustain, een Zwitserse biotech start-up die innovatieve oplossingen ontwikkelt om voedselverspilling tegen te gaan. "In AgroSustain zag ik het potentieel om twee cruciale duurzaamheidsgebieden aan te pakken: het verminderen van voedselverspilling en de CO2-uitstoot. Producten worden nog steeds per luchtvracht naar Europa vervoerd, wat leidt tot aanzienlijke CO2-uitstoot, vooral voor producten met een korte houdbaarheid. Dankzij de oplossing van AgroSustain zag ik de mogelijkheid om voor verschillende producten over te stappen van lucht- naar zeetransport, waardoor de CO2-uitstoot vermindert. Bovendien zou het aanbrengen van de coating op het punt van oorsprong, waar mogelijk, de productverliezen in de gehele toeleveringsketen tot aan de consument minimaliseren," aldus Weiss.


Raphael Weiss (l) en Olga Dubey op de Fruit Logistica 2023

Met het oog op de groeiende bezorgdheid van klanten en consumenten over de impact op het milieu en duurzaamheid, moeten er manieren worden gevonden om de aanvoerketen milieuvriendelijk te maken, hetzij door het gebruik van duurzame teeltmethoden of door de uitstoot te verminderen door de keuze van geschikte transportmiddelen en -routes, vervolgt de fruitimporteur. "Uiteindelijk beslist de klant of consument binnen een fractie van een seconde op het verkooppunt of hij koopt of niet. In dit proces wordt de inspanning die nodig is voor continue versheid en hoge productkwaliteit soms over het hoofd gezien, terwijl alleen naar de prijs wordt gekeken. Al deze uitdagingen dragen er niet toe bij dat producten gunstiger worden ingekocht."

Voor meer informatie:
www.agrosustain.ch
www.giovanelli.ch

Publicatiedatum: