Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Phyte (Frankrijk)

"Verse sappen zijn een groeimotor voor de groothandel"

Sinds de oprichting in 2020 door Charles en Edouard Gassier heeft het Franse Phyte, een bedrijf dat behoort tot de groep Fruits&Compagnie, reeds een lange weg afgelegd. "In twee jaar tijd hebben we veel geleerd over de wereld van sappen, die heel anders is dan die van vers fruit. Koud persen (HPP) is een technologie die geleidelijk aan doorbreekt. Het is de enige methode die ongepasteuriseerd vers sap produceert dat veertig dagen in de koelkast kan worden bewaard. De ontwikkeling zal tijd kosten, maar het is de toekomst. Onze onverhitte sappen zijn lekkerder, gezonder en staan dichter bij vers fruit", zegt Edouard Gassier.

Evolutie van het merkimago
Dankzij de feedback van consumenten en de inkopers bij retailers met wie het bedrijf dagelijks werkt, heeft Phyte hard gewerkt aan de ontwikkeling van zijn assortiment. "Naast ons 'gezondheids'-assortiment op basis van groente- en fruitmixen hebben we een gastronomisch assortiment gelanceerd met sappen van één fruitsoort en smoothies. Zo hebben we een sap gemaakt van enkel Golden appelen afkomstig uit de Alpen. Ons merk had vooral een 'gezond' imago, dat hebben we nu verbreed met een klemtoon op versheid en verwennerij. Daardoor kunnen we nu meer mensen bereiken en nieuwe consumenten werven."

Sterkere aanwezigheid in supermarkten
We hebben ook een lange weg afgelegd wat betreft de aanwezigheid van onze producten in supermarktketens, wat twee jaar geleden een van de belangrijkste doelen van het bedrijf was. "We hebben de inkopers van de belangrijkste supermarktketens ontmoet en we beginnen resultaten te zien. Vandaag liggen onze producten bij Monoprix en Intermarché over heel Frankrijk en bij Leclerc en Carrefour in enkele regio's. Aanwezigheid in alle supermarktketens blijft onze belangrijkste ontwikkelingsdoelstelling."

Horeca en groothandel
Parallel aan de ontwikkeling in de supermarkten heeft Phyte een specifiek assortiment voor de horeca gelanceerd, dat al snel klanten heeft gevonden. "Hotels en restaurants hebben moeite om zelf sappen te persen, omdat ze moeilijk aan personeel kunnen komen. Onze sappen bieden dezelfde versheid zonder de beperkingen (fruit kopen, persen, machine reinigen, enz.). We hebben hiervan geprofiteerd om een specifieke verkoopmedewerker voor deze klanten aan te werven. De horeca is een sector die we echt willen ontwikkelen. Hiervoor moeten we groothandelaren in heel Frankrijk vinden die hun groente- en fruitaanbod willen aanvullen met vers sap. We willen dus de groothandelsmarkt ontwikkelen, omdat we geloven dat de traditionele drankenbedrijven niet in staat zijn om logistiek van verse producten op zich te nemen. Een hotel kan tot 150 liter sap per week verbruiken. Dat is een geweldige groeimotor voor een groothandel."

Voor meer informatie:
Edouard Gassier
Phyte
Tel: +33 (0)466 38 44 00 (Frankrijk)
[email protected]

Publicatiedatum: