Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Twee nieuwe managing partners voor GRO

Vanaf 1 augustus stappen Edwin Hak en Jesse 't Lam in als Managing Partner van GRO. Daarnaast investeren beiden in de toekomst van het bedrijf middels een buy-in.

Circulair snackmerk
GRO Mushrooms zag in 2011 het levenslicht toen oprichter Jan Willem Bosman Jansen zich liet inspireren in Zimbabwe. Restafval van de koffieplantages werd gebruikt om paddenstoelen te telen. Dit idee bracht hij mee naar Nederland en vormde het begin voor GRO: snacks en fingerfood producten gemaakt van oesterzwammen en gekweekt met ingezameld koffiedik van bedrijfsrestaurants en horeca. Bosman Jansen begon de samenwerking tussen de leveranciers van de reststroom koffiedik en de kweker van paddenstoelen.



"Het is onze missie om met GRO meer impact te maken. We willen dat onze producten het nieuwe normaal worden. Dat betekent dat we nog meer gaan investeren in onze producten en ontwikkeling van nieuwe concepten en merken. Dat betekent ook dat we geloven in schaalvergroting om daarmee competitiever te worden en de drempel naar duurzame voeding verder te verlagen. Dat bereiken we door te investeren in ons merk en in merken die onze missie verder ondersteunen", zo schrijft het team van GRO.

"De komende tijd spreken we graag met onze retail-, horeca- en foodservicepartners om verder invulling te geven aan onze ambities. Ook andere merken nodigen we uit om het gesprek aan te gaan hoe we samen de eiwittransitie en verduurzaming van de categorie vorm kunnen geven."

Edwin Hak: "Met GRO koersen we naar een duurzamere toekomst. Omarm dit geschenk van moeder natuur en laat ons samen de snack- en fingerfoodmarkt echt gaan opschalen en in beweging brengen."

Jesse vult aan: "Sinds 2021 zijn we met Brave New Food als aandeelhouder betrokken bij GRO. Ik ben fan en uitgesproken positief over de kansen die er liggen voor het merk GRO en de producten. Ik heb heel veel zin om samen met Edwin en het team van Wouter de volgende stappen te zetten in de ontwikkeling van het merk GRO in het bijzonder de snackcategorie in het algemeen."

Voor meer informatie:
GRO
Zekeringstraat 17A
1014BM Amsterdam
+ 31 020 486 4004
[email protected]
www.gro-together.com

Publicatiedatum: