Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Inflatie is extreem merkbaar"

Niet alleen tijdens het huidige vakantieseizoen, maar ook in het algemeen is de omzet van de groothandelsmarkt in Frankfurt de afgelopen maanden onder het gemiddelde gebleven. "Tot nu toe is 2024 erg rustig vergeleken met voorgaande jaren. Tijdens de pandemie trokken de groothandelsmarkten, en dus ook die in Frankfurt, meer aandacht. Zelfs in het eerste jaar van de oorlog in Oekraïne bleven de zaken op een goed niveau. Dit jaar zijn de gevolgen van de inflatie echter zeer merkbaar. Mensen zijn extreem voorzichtig en prijsbewust in hun aankopen," meldt het management van Farooq, een familiebedrijf gevestigd in de centrale markthal van het Frischezentrum Frankfurt.

In de afgelopen twee decennia heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een totaalleverancier van groenten en fruit en biedt het zijn klanten het volledige assortiment producten van heinde en verre. Verkoopmanager Khurram Ayub schetst de dalende verkoop met betrekking tot de twee seizoensartikelen asperges en kersen. "In andere jaren konden we elke dag ongeveer twee pallets asperges verkopen, maar dit jaar waren er weken waarin we slechts twee pallets in de hele week verkochten. Hetzelfde gold voor regionale kersen: qua kwaliteit was het niet het beste seizoen dat we gehad hebben, maar zelfs de goede kwaliteiten waren moeilijk te verkopen."


Mevrouw Farooq bij de kleurrijke kraam in de groothandelsmarkthal in Frankfurt. De familie Farooq staat al 20 jaar aan het roer van het succesvolle bedrijf, dat zowel een afhaalmarkt als een bezorgservice heeft voor restauranthouders, cateringbedrijven en detailhandelaren.

Speciaalzaken worden minder bezocht
De inflatie heeft ook invloed op het koopgedrag van de consument, vervolgt het management van Farooq GmbH. De concurrentie van detailhandelaren in voedingsmiddelen is toegenomen, wat duidelijk te maken heeft met het prijsbeleid. "Voor bepaalde artikelen zijn onze inkoopprijzen vergelijkbaar met de verkoopprijzen in de winkels. Kortom, het prijsverschil wordt te groot, waardoor consumenten veel minder geneigd zijn om speciaalzaken en weekmarkten te bezoeken. Als dit zo doorgaat, ben ik uiterst sceptisch over de toekomst van de groothandelsmarkten."

Voor meer informatie:
Khurram Ayub
Farooq GmbH
Groothandelsmarkt Frankfurt
Tel.: +49 69432805
[email protected]
www.farooqfruits.de

Publicatiedatum: