Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenyard zoekt kansen in categorieën met hogere winstmarges

Nadat groenten- en fruitspecialist Greenyard al een opmerkelijke zijstap nam met de overname van twee fabrikanten van ijs, wil het bedrijf ook vleesvervangers op de markt brengen. De onderneming gaat sterker focussen op producten met een hoge winstmarge. Dat meldt Francis Kint, die sinds begin dit jaar de nieuwe CEO is van de groep, zo schrijft De Tijd.

Greenyard is vooral bekend als leverancier van verse groenten en fruit aan grote supermarktbedrijven zoals Albert Heijn, Delhaize, Carrefour, Rewe en Tesco. De onderneming levert groenten- en fruitproducten ook in diepvriesproducten en conserven. Er wordt echter ook naar andere categorieën gekeken.

Recente nam Greenyard de Italiaanse ijsjesproducent Gigi en het Belgische Crème de la Crème over. Omdat de groep al actief is in diepvries, brengt de diversificatie weinig extra logistieke kosten met zich mee, aldus Kint. De ijsjes passen volgens hem ook in het gezonde profiel van de overige producten van Greenyard. Gigi maakt volledig plantaardig ijs, met meer dan 60% fruit en groenten en veel vezels.

Kint wil de activiteiten van Greenyard nog uitbreiden naar andere categorieën. Zo werkt het bedrijf momenteel aan de ontwikkeling van nieuwe vleesvervangers. Over enkele maanden verwacht de topman er meer over te kunnen melden. Lees hier meer.

Publicatiedatum: