De Belgische aanbieder van maaltijdboxen Foodbag – met Colruyt Group als belangrijkste aandeelhouder – heeft in 2023 voor 37 miljoen omgezet. Daarmee lag de omzet 25% hoger dan in 2022. De nettowinst kwam uit op 1,8 miljoen euro. Voor 2024 is het het doel 50 miljoen euro omzet. In de eerste helft van het jaar steeg de omzet met 37%. De groei komt door nieuwe klanten en extra bestellingen van bestaande klanten.
De Belgische markt maakt nog een inhaalslag in online voedingsaankopen. Foodbag profileert zich als een lokale speler met maaltijden die zijn afgestemd op de Belgische smaak. Daarnaast profiteert de onderneming van de samenwerking met de Colruyt Group. Sinds een jaar kunnen klanten de pakketten ook afhalen in 150 Collect&Go-afhaalpunten van Colruyt.
Foodbag wil dat aantal nog uitbreiden en de keuze aan afhaalmomenten vergroten. Naast maaltijdboxen en kant-en-klare maaltijden aan huis verkoopt het bedrijf ook verspakketten in de Okay-buurtwinkels van de Colruyt Group. Ook werkt de onderneming nog aan uitbreiding van de actieradius uit. Momenteel is het bedrijf nog sterk gericht op Vlaanderen en dan vooral op de regio's Antwerpen en Gent. Foodbag ziet ook kansen in de regio Brussel en Wallonië.
Bron: De Tijd