Van de groeiende vraag naar hoogwaardige tomatenmerken in Europa profiteert ook de Nederlandse tomaat Red Egg van The Greenery. Gedurende het seizoen neemt de vraag toe en breidt afzet zich uit binnen Europa. The Greenery-telers, Kwekerij Nico Duijvestijn en Tom en Theo Ammerlaan van Themato verzorgen de teelt van de Red Egg-tomaten. Deze telers hebben de focus op kwaliteit en flexibiliteit, en realiseren een korte keten dankzij af-tuin verladingen.
Unieke eigenschappen
De Red Egg, zoals de naam al zegt, heeft een ei-vorm die zorgt voor mooie, gelijke plakjes tomaat bij het snijden. De tomaat bevat meer vruchtvlees dan zijn pruimtomaat-soortgenoten en verliest bijna geen vocht tijdens het snijden, waardoor het een ideale keuze is voor sandwiches, salades of wokgerechten. Maar de Red Egg-tomaten biedt nog meer toepassingen, zoals in soepen of sauzen, want de tomaten hebben een heerlijke lichtzoet en kruidige smaak.
Trotse Nederlandse telers
Tom en Theo Ammerlaan van Themato, en Nico Duijvestijn telen de Red Egg-tomaten met toewijding: "We doen er binnen ons bedrijf alles aan om de klant het beste product te leveren. Dit ziet hij terug in de levering van de juiste kwaliteit, met een goede service en een grote mate van flexibiliteit," vertelt Theo Ammerlaan (Themato). De tomaten worden in de herkenbare Red Egg dozen verpakt of wanneer er vraag naar is, in klantspecifieke verpakkingen. Zo worden ze verspreid door heel Europa.
Verkoopontwikkeling
Jesper van Oostende (senior verkoper trade, The Greenery) deelt de ontwikkelingen van dit seizoen: "Red Egg heeft gedurende het seizoen mooie posities binnen de retail in West-Europa, inclusief het Verenigd Koninkrijk behaald. Wat betreft export valt op dat Oost-Europa vooral in het voor- en naseizoen prominent aanwezig is, terwijl er tussendoor een sterke vraag komt vanuit Zuid-Europese landen. Daarnaast is er een continue stroom van export via diverse kanalen richting het Midden- en Verre Oosten."
Promotie
Om tijdens het seizoen de Red Egg extra te ondersteunen, is er deze week een ludieke groothandelsactie in de Franse markt. In het kader van deze promotie is een opvallend promotiepakket samengesteld, geheel passend bij het merk Red Egg, met als doel om het merk nog meer bekendheid te geven. Dit pakket bestaat uit een typisch eierdopje, een canvas tas, een A2 poster en flyers. Klanten kunnen dit pakket winnen door een creatieve foto met Red Egg tomaten te maken en te delen op LinkedIn met #RedEggContest.
Voor meer informatie over Red Egg:
Jesper van Oostende
The Greenery
Tel.: +31 (0)6 10 30 71 11
[email protected]