Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dino Polska zet 40,3% meer om, vooral met groenten en fruit

Makro Portugal en Lidl Portugal benoemen nieuwe CEO's
De Duitse groothandelsgigant Metro heeft aangekondigd dat André Rinnensland, een doorgewinterde Duitse manager, David Antunes heeft vervangen als CEO van Makro Portugal. Lidl Portugal heeft Hélder Rocha, die momenteel verkoopdirecteur is van Lidl Italia, benoemd tot nieuwe managing director vanaf september. Alexander Frech, de huidige CEO van Lidl Portugal, verlaat het bedrijf om nieuwe mogelijkheden na te streven.
Bron: esmmagazine.com

Dino Polska rapporteert dubbelcijferige omzetgroei in eerste helft
Dino Polska heeft een omzetgroei van 15,1% op jaarbasis gerapporteerd, tot PLN 13,9 miljard (€3,25mln), in de eerste helft van het boekjaar tot juni 2024. De like-for-like omzet in deze periode steeg met 6,4%, dankzij de groei in inkoopvolumes en klantenaantallen, merkte de Poolse retailer op. Dino Polska haalde 40,3% van zijn omzet uit de verkoop van verse producten, met name groenten en fruit, brood en vers vlees uit de vleesverwerkingsfabriek Agro-Rydzyna.
Bron: esmmagazine.com

Waitrose-baas vol vertrouwen dat keten zijn mojo terug krijgt
Waitrose krijgt zijn zelfvertrouwen terug volgens de CEO van de supermarktketen. Het winkelend publiek trakteert zichzelf vaker op duurdere artikelen zoals groene harissa-pasta en biologische biefstuk nu de crisis in de kosten van levensonderhoud voor hen afneemt. James Bailey zegt dat Waitrose bijna het dubbele verkoopt van de verwachte hoeveelheid van haar assortiment merkingrediënten voor recepten van de beroemde chef-kok Yotam Ottolenghi, die in april is gelanceerd, terwijl de verkoop van haar Duchy Organic-assortiment met meer dan 10% stijgt, net als die van haar premium No 1 huismerkassortiment, terwijl de verkoop van haar budget Essentials-assortiment terugloopt.
Bron: theguardian.com

Schotse retailers benadrukken noodzaak om 'lokaal te kiezen
Marktleiders in Schotland steunen een campagne om miljoenen ponden meer te pompen in de lokale economieën in het hele land. De Schotse Federatie van Retailers (SGF) heeft de Scotland Loves Local Pledge ondertekend, een belofte om lokale bedrijven te ondersteunen waar mogelijk. Onderdeel van deze belofte is het SGF Go Local Programme, dat meer winkelruimte biedt aan Schotse telers van eten en drinken, waaronder verse groenten en fruit.
Bron: talkingretail.com

Publicatiedatum: