Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verkoop koolraap stijgt door Tik Tok

Aldi verkleint assortiment non-food en verkoopt meer AGF

"Maaltijdpakkettenmerken moeten afstappen van discountmarketing"
Met meer dan een miljard geserveerde maaltijden per jaar behoort de HelloFresh Group tot de grootste direct-to-consumer voedingsbedrijven ter wereld. Patrick Stal, Senior Vice President of Marketing, trad in december 2023 in dienst bij HelloFresh en leidt nu het marketingteam vanuit Berlijn. Onder zijn leiding richt het team zich op internationale markten in 16 landen, van Spanje tot Nieuw-Zeeland. Onlangs sprak hij over zijn persoonlijke reis, zijn visie op AI in marketing, en waarom maaltijdpakkettenmerken moeten stoppen met het gebruik van kortingsspiralen.
Bron: hellofreshgroup.com

De baas van Iceland waarschuwt dat loonsverhoging de keten bankroet zou maken
Iceland-baas Richard Walker heeft Labour gewaarschuwd dat een "schokkende" verhoging van het minimumloon de diepgevroren voedselspecialist failliet zou laten gaan. Walker vertelde The Telegraph dat de nieuwe regering "absoluut gelijk" had om de werkpraktijken te herzien, maar dat alle veranderingen langzaam moeten gebeuren om een "rampzalig" effect te voorkomen.
Bron: retailgazette.co.uk

VK: Inflatie voedingsmiddelen neemt af dankzij prijzen AGF
De voedselinflatie is gedaald tot de grootste maandelijkse daling sinds december 2020, dankzij de prijzen van vers voedsel, zoals fruit, vlees en vis. De voedselinflatie daalde van 2,3% in juli naar 2,0% in augustus, waarbij het jaarcijfer het laagste is sinds november 2021. BRC chief executive Helen Dickinson: "De voedselinflatie nam af met prijzen voor vers voedsel, vooral fruit, vlees en vis, die de grootste maandelijkse daling sinds december 2020 lieten zien doordat de inputkosten van leveranciers daalden."
Bron: grocerygazette.co.uk

Zwitserland: Aldi verkleint assortiment non-food en verkoopt meer AGF
De Zwitserse tak van de Duitse discounter Aldi gaat zich in de toekomst meer richten op voeding. Aldi gebruikt de vrijgekomen ruimte in zijn winkels om het levensmiddelenassortiment uit te breiden. Er wordt vooral aandacht besteed aan verse producten zoals groenten en fruit, regionale specialiteiten en biologische producten. Aldi Suisse breidt echter ook het assortiment diepgevroren levensmiddelen uit. Daarnaast hebben voedingsmiddelen uit de Balkan, Mexico, Aziƫ en Iberiƫ "een vaste plaats gekregen".
Bron: bluewin.ch

Verkoop koolraap stijgt door Tik Tok-trend
Vergeten groenten zoals koolraap hebben hun ouderwetse imago van de jaren '70 afgeschud, dankzij een TikTok-hack die de groente als een gezond, koolhydraatarm alternatief voor een gepofte aardappel in de magnetron promoot. Bij Tesco is de verkoop van deze seizoensgroente dit jaar met 23% gestegen, mede door de invloed van social media-influencers die mensen aansporen om koolraap eens uit te proberen.
Vorig jaar promootte Tesco de koolraap in zijn 'Feestelijke 5' met afgeprijsde groenten voor Kerst, wat heeft bijgedragen aan de stijgende verkoop. Klanten kiezen steeds vaker voor koolraap vanwege de supergezonde, koolhydraatarme en vezelrijke eigenschappen, en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding van slechts 63 pence voor een verpakking van 400 gram. Tesco's koolrapen worden geleverd door telers in Schotland, waaronder het familiebedrijf Stewarts of Tayside, gevestigd nabij Perth.
Bron: tescoplc.com

Publicatiedatum: