Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese pomelo's per trein naar Europa

Vorige week markeerde een belangrijk moment voor de export van Chinese pomelo's: de "Land-Sea-Rail Pomelo Express", een gezamenlijke onderneming van COSCO Shipping en MinYue Logistics, werd officieel gelanceerd. Deze nieuwe route maakt het mogelijk om pomelo's uit Zhangzhou, Fujian, naar Europa te vervoeren met volledige "Land-Sea-Rail" bescherming.

In de afgelopen jaren zijn de zeevrachtroutes naar Europa steeds instabieler geworden door geopolitieke conflicten, wat zowel de prijzen als de verzendschema's beïnvloedt. Voor Chinese exporterende bedrijven is zeetransport hierdoor een aanzienlijk punt van zorg geworden.

Juli is een kritieke periode voor de export van Chinese pomelo's uit Fujian naar Europa. Traditioneel waren zendingen afhankelijk van het vertrek vanuit de haven van Xiamen, wat vaak resulteerde in langere levertijden. De ontwikkeling van nieuwe transportroutes biedt daarom een belangrijk voordeel om ervoor te zorgen dat de pomelo's hun bestemming met optimale kwaliteit bereiken.

Wat de nieuwe route onderscheidt, is het gestroomlijnde en handige operationele proces door de hele keten, te beginnen met de coördinatie van de leveringsschema's. Deze "one-stop"-oplossing omvat grensoverschrijdende boeking, containertransfer, voertuigverzending en douaneafhandeling, en zorgt voor soepele overgangen op elk operationeel knooppunt. Volledig geladen containers vertrekken vanuit Meizhou International Inland Port, worden per trein naar Yantian Port vervoerd, en worden vervolgens rechtstreeks naar de haven van Rotterdam in Nederland verscheept.

"Om 9:27 uur arriveerde de volledig geladen container in de Meizhou Comprehensive Bonded Zone, en om 9:43 uur was hij klaar voor vertrek – een proces dat slechts 16 minuten duurde," zegt Qiao Hong, COO van Onedayone Group. "Dit efficiënte proces bespaart veel tijd. De full-chain service van de Land-Rail-Sea-route biedt een duidelijk overzicht van de positie en status van de vracht, wat de transporttijd en -kosten aanzienlijk vermindert. In vergelijking met traditionele verzendmethoden verkort de 'Land-Sea-Rail Pomelo Express' de levertijd met 7 tot 10 dagen, wat ons een stabielere, efficiëntere en flexibelere oplossing biedt."

Voor meer informatie:
Maggie Peng
Onedayone Group
Tel: +86 187 17865462
[email protected]
www.onedayonegroup.com

Publicatiedatum: