Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Clavet Perú op de Asia Fruit Logistica

Peru verhoogt mango-, druiven- en blauwe bessenexport naar Azië

Clavet Perú, een Peruaans familiebedrijf opgericht in 2003, heeft een mooie positie op de Aziatische markt met mango's, druiven en blauwe bessen. Vladimir Kocerha, CEO van het bedrijf, deelde zijn visie voor de uitbreiding van Clavet in Azië in een interview tijdens de Asia Fruit Logística.

Kocerha heeft ruim negen jaar ervaring in Shanghai als commercieel adviseur en maakt gebruik van zijn kennis van de Aziatische markt om de Peruaanse export in goede banen e leiden. "We richten ons uitsluitend op Azië. Ons doel is om niet alleen de Chinese markt aan te boren, maar ook Zuid-Korea, Hongkong en andere Zuidoost-Aziatische landen zoals Vietnam, Singapore en Maleisië", legt hij uit. De opening van de nieuwe haven van Chancay in november zal de transittijd naar Azië verkorten, waardoor bederfelijke producten zoals mango en druiven verser zullen aankomen.

Clavet Perú zal half oktober beginnen met de mango-export naar Azië. Het raamt er 30 containers af te zetten, voornamelijk in Zuid-Korea. "We exporteren Kent mango's, die zeer gewaardeerd wordt op de Aziatische markt vanwege hun kwaliteit en smaak", zegt Kocerha. Voor blauwe bessen, een product waar steeds meer vraag naar is, test Clavet de Aziatische markt met de verwachting om in eerste instantie tussen de vijf en tien containers te exporteren.

"Kwaliteit is de sleutel. We zorgen ervoor dat we het fruit zowel op de plaats van herkomst als op de plaats van bestemming inspecteren om het vertrouwen van onze klanten te behouden", benadrukt Kocerha. Hoewel certificeringen zoals GlobalGAP essentieel zijn voor de Europese en Amerikaanse markt, zijn in Azië de homogeniteit en de kwaliteit van het product het belangrijkst. "In Azië zijn ze op zoek naar fruit met een uniforme grootte en smaak. Een constante kwaliteit zorgt ervoor dat een merk zijn reputatie behoudt", voegt hij eraan toe.

De fruitteelt in Peru heeft te maken met klimatologische uitdagingen, zoals temperatuurschommelingen die de exportvolumes kunnen beïnvloeden. Kocerha is echter optimistisch over de groeiprognoses. Vorig seizoen hielp Clavet bedrijven om 86 containers met mango's en druiven te exporteren. Dit jaar staat het bedrijf op het punt om de export rechtstreeks op zich te nemen.

Blauwe bessen, die tot nu toe voornamelijk naar Europa en de Verenigde Staten werden verscheept, vertegenwoordigen een nieuwe kans voor Clavet. De prijzen op de groothandelsmarkt in Shanghai zijn indrukwekkend en lopen op tot 34 dollar per karton, wat het bedrijf motiveert om nieuwe routes voor dit product te verkennen. "We beginnen met transport over zee, maar we denken ook aan de optie om per vliegtuig te exporteren naar meer specifieke markten zoals India, Maleisië en Singapore", zegt Kocerha.

De uitbreiding van Clavet Perú is niet alleen goed voor het bedrijf, maar heeft ook een positieve invloed op de lokale gemeenschappen. Door de export te verhogen, worden er meer banen gecreëerd in landelijke gebieden in Peru.

Voor meer informatie:
Vladimir Kocerha (directeur)
Clavet Perú
Tel: +51 9999-03057 (Peru)
Tel: +86 1821 736 9570 (China)
Tel: +1 301 665 7707 (VS)
[email protected]
www.clavet.com.pe

Publicatiedatum: