Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Freshride levert 67.500 euro op voor goede doelen

Afgelopen zaterdag 7 september vond de veertiende Freshride plaats. Vroeg in de ochtend vertrok een peloton van ruim 40 renners uit de AGF-branche bij Harvest House voor een tocht van ruim 120 of 200 kilometer richting Andijk in Noord-Holland. €52.500.- gaat naar de Daniël den Hoed Stichting. €15.000 gaat naar twee lokale doelen, namelijk Stichting Jade Uitwaaimomenten en Vitis Welzijn voor de nieuwe Plusbus.

De tocht van ruim 200 kilometer begon onder begeleiding van motorrijders en de bezemwagen bij Harvest House. De kortere tocht van 120 kilometer begon bij Freshclusive in Aalsmeer. Traditiegetrouw zijn de tussenstops bij bedrijven in de AGF-keten. Dit jaar reden de Freshriders van Harvest House naar Kwekerij Andijk (Rainbow Growers Group) in Andijk. Onderweg stopten ze bij Freshclusive, de lunch werd genuttigd bij Buitengewoon Lekker in Almere. Vervolgens fietsten zij daarna nog een stuk naar Kwekerij Andijk waar een heerlijke barbecue wachtte.

Met dank aan de vele sponsoren en de deelnemers die de verplichting van het verkopen van groenteboxen op zich namen, overhandigen de Freshriders binnenkort een cheque ter waarde van € 52.000,- aan de Daniël den Hoed Stichting. Zij besteden de cheque aan verder onderzoek en ontwikkeling van immuuntherapie in de strijd tegen kanker.

Rob Noordermeer, verkoper bij Harvest House en medeorganisator van de Freshride: "Het leuke van de Freshride is dat alle schakels van de keten zijn vertegenwoordigd in 'het peloton'. Zo werken we op een gezonde manier naar een gezamenlijk doel: Samen fietsen voor een gezonder leven."

Naast de sponsoren van de groentendozen, zijn er veel bedrijven die een steentje bijdroegen aan de Freshride, allemaal uit de AGF-branche. Zo sponsorde Agro Care de bus die meereed in het peloton, sponsorde Axia Vegetable Seeds de lunch, verpakte Greenpack belangeloos de groentedozen, ondersteunde Harvest House bij de organisatie en verzorgde de Rainbow Growers het feestelijke onthaal bij de finish en de daarbij horende barbecue.

Voor meer informatie:
www.freshriders.nl

Publicatiedatum: