Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Nieuwe aanvoeruitdagingen van granaatappelen overwonnen"

Hoewel het aanbod van granaatappelen in deze tijd van het jaar lager is, is er nog steeds voldoende beschikbaar, zegt Emma Docquincourt, plaatsvervangend algemeen directeur van de Indiase AGF-exporteur DeHaat: "Hoewel granaatappelen in India het hele jaar door worden geteeld, kunnen de geoogste volumes in bepaalde perioden fluctueren. Bijvoorbeeld tijdens de zomer en het moessonseizoen, dat loopt van mei tot augustus, kan de beschikbaarheid lager zijn dan normaal. Dit leidt tot schommelingen in de inkoopprijs. Onze klanten verwachten echter een consistent niveau van levering wat betreft orderverwerking, kwaliteit en prijs, en daarin zijn we met succes geslaagd."

Om de inkoopkracht en duurzame teeltpraktijken van DeHaat verder te ontwikkelen, levert het bedrijf een biostimulant aan zijn telers, legt Docquincourt uit. "Dankzij ons sterke netwerk van 2,7 miljoen telers en onze integratie van de productwaardeketen 'van zaad tot markt' hebben we met succes alle uitdagingen op het gebied van granaatappelaanvoer overwonnen. Door 'Farmers First' te zetten, ondersteunen we hen bij het invoeren van duurzamere land- en tuinbouwpraktijken met het oog op een betere opbrengst en veiligere producten voor de consument. Voor granaatappelen leveren we onze telers CBL, een biologisch gecertificeerde stimulant die de wortelontwikkeling versterkt, de fotosynthese van planten verhoogt en de opbrengst vergroot. De hogere efficiëntie en de solide resultaten van CBL hebben ervoor gezorgd dat onze telers granaatappelen snel zijn gaan gebruiken; ze krijgen fruit van topkwaliteit in ruime hoeveelheden."

Volgens Docquincourt blijven de Indiase granaatappelen in het voordeel ten opzichte van de concurrentie, dankzij een specifieke variëteit: "Er is ongetwijfeld een toenemende vraag naar granaatappelpitten op de exportmarkt, waarbij India een favoriete herkomst blijft. Enerzijds wordt in India uitsluitend de granaatappelvariëteit 'Bhagwa' geteeld, die bekend staat om zijn superieure eetervaring en kleurkwaliteit in vergelijking met andere origines. Aan de andere kant worden de pitten handmatig geëxtraheerd, gesorteerd en verpakt door geschoold personeel, wat de enige manier is om de beste kwaliteit, versheid en langste houdbaarheid bij aankomst te garanderen."

Tegenwoordig zijn het niet alleen Europese landen die de granaatappelpitten uit India willen hebben. Docquincourt geeft aan dat DeHaat ze dankzij hun verlengde houdbaarheid ook naar de Verenigde Staten en Canada kan exporteren. "Hoewel Europa een van de belangrijkste markten voor granaatappelpitten blijft, zien we wereldwijd een enorm potentieel. Door de langere houdbaarheid in vergelijking met de marktstandaarden die we bereiken, zijn ze namelijk geschikt om tot in de Verenigde Staten of Canada te vervoerd te worden. Bovendien zijn onze vruchten GlobalGAP, BRC en SMETA gecertificeerd en passen we strenge processen toe in overeenstemming met internationale voedselveiligheids- en kwaliteitsnormen. Door de situatie in de Rode Zee blijven de luchtvrachttarieven vanuit India en de vraag naar vrachtruimte aan de hogere kant. Hoewel dit een uitdaging kan vormen, hebben we sterke partnerschappen met luchtvaartmaatschappijen, waardoor we toegang hebben tot meer vrachtruimte en flexibiliteit."

"DeHaat en ons premiummerk 'Freshtrop' leveren al meer dan tien jaar granaatappelpitten aan een divers scala van klanten in heel Europa en hebben een portfolio ontwikkeld dat past bij hun behoeften. Terwijl een voedselverwerker meestal kiest voor een bulkformaat, zal een retailer waarschijnlijk de voorkeur geven aan schapklare verpakkingen, zoals 100g en 125g, die ook bij de bron kunnen worden geëtiketteerd in onze faciliteiten. Doordat we onze hele keten onder controle hebben, kunnen we onze klanten volledige traceerbaarheid en vertrouwen in onze systemen bieden."

Het is bijna tijd om af te reizen naar Madrid, en DeHaat zal ook aanwezig zijn tijdens de beurs: "Ons team bezoekt Fruit Attraction in Madrid en zal de drie beursdagen beschikbaar zijn. Dit evenement is een heel mooi platform om bestaande klanten te ontmoeten voorafgaand aan het Indiase druiven- en gemberseizoen, maar ook om in contact te komen met nieuwe spelers in de AGF-sector. We bieden een compleet assortiment producten, zoals bananen, granaatappelen, babymaïs, chilipepers, mango's en nog veel meer, voor een breed scala aan toepassingen, zoals vers, versgesneden, diepgevroren en nog veel meer. Dus laten we elkaar ontmoeten in Madrid!" besluit Docquincourt.

Voor meer informatie:
Emma Docquincourt
DeHaat
Tel: +91 70450 05229
[email protected]
www.agrevolution.in

Publicatiedatum: