Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Interfresh Eurasia verhuist naar Izmir

Tijdens Interfresh Eurasia, van 26 tot 28 september, komt de Turkse fruitsector bijeen in het Izmir Exhibition Centre. Als een van de belangrijkste afzetmarkten voor de Turkse export is de beurs ook traditioneel een belangrijke ontmoetingsplaats voor Duits-Turkse bedrijven om ter plekke ideeën uit te wisselen met leveranciers en klanten. In de aanloop naar dit jaar's Interfresh Eurasia spraken we met verschillende Duits-Turkse deelnemers over de ontwikkeling van het driedaagse evenement en de editie van dit jaar.

Nieuwe locatie in Izmir
In voorgaande jaren werd de beurs gehouden in Antalya, in het zuidwesten van Turkije, het hart van een belangrijke teeltregio. Dit jaar heeft het organisatieteam echter gekozen voor de havenstad Izmir, bijna 500 km naar het noordwesten. Voor bedrijven die gevestigd zijn in het fruitbolwerk Antalya is deze verandering van locatie behoorlijk nadelig. "We exposeren niet zelf, omdat Izmir te ver weg is van Antalya en we midden in het vijgenseizoen zitten," zegt vaste exposant Tufan Ünal van Meta.

Het in Wuppertal gevestigde bedrijf Fresh & Cash heeft besloten dit jaar geen eigen stand te hebben, terwijl het vorig jaar wel deelnam. "De beurs is vooral een showcase, dus een eigen stand is voor ons niet nodig," zegt mede-directeur Ayber Cebba. Interfresh Eurasia heeft zich met name in de fruitsector succesvol gevestigd. "De beurs vindt plaats aan het begin van het granaatappel-, druiven- en citrusseizoen, wat natuurlijk ideaal is. Bovendien heeft Turkije zich de afgelopen tien jaar sterk ontwikkeld als exportland. De kwaliteit van de producten en de verpakking zijn verbeterd, waardoor Turkse producten nu niet onderdoen voor hun Spaanse of Italiaanse tegenhangers. Tegelijkertijd blijft de diversiteit van het exportassortiment toenemen: Turks dragonfruit heeft zich de afgelopen twee jaar sterk gevestigd en het exportvolume van Turkse blauwe bessen neemt ook sterk toe."


Duits-Turkse bedrijven op Interfresh Eurasia 2023. Met de klok mee: de stand van Disfruta GmbH, Tufan Ünal (m) van Meta, Saban Cetin (m) van Cetinaya in Bremen, Cevdet Cavusoglu van het in Wuppertal gevestigde bedrijf Fresh & Cash.

Vergelijkbare mogelijkheden als Fruit Attraction
Interfresh Eurasia is in de eerste plaats een platform voor Turkse fruitexporteurs en andere spelers uit de sector, hoewel de beurs elk jaar meer buitenlandse deelnemers aantrekt. Ongeveer 180 exposanten hebben hun deelname dit jaar al bevestigd, wat een aanzienlijke stijging is ten opzichte van het vorige record. Ersan Yildizak van Disfruta was vorig jaar al vertegenwoordigd als exposant en heeft dit keer gekozen voor een groter standoppervlak. "We hebben onze deelname voor de komende jaren al bevestigd, omdat we geloven dat de beurs een vergelijkbaar groeipotentieel heeft als Fruit Attraction een paar jaar geleden."

Volgens Yildizak is de verhuizing niet per se nadelig voor de verdere ontwikkeling van de beurs. "Antalya is natuurlijk ideaal gezien de ligging in het hart van de grootste teeltregio van het land, maar het beurscentrum van Izmir is veel groter en moderner," aldus Yildizak, die zich onder andere toelegt op de import van Turkse vijgen, druiven, granaatappelen en Santa Maria peren.

Voor meer informatie:
www.freshandcash.de
www.dis-fruta.de
www.pasam.de

Publicatiedatum: