Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Luxemburgse Grosbusch opent deuren voor grote publiek

Afgelopen zaterdag opende Grosbusch haar deuren voor het grote publiek op de 18e editie van de 'Portes Ouvertes' in Luxemburg. "Het was een hoogdag voor ons, het enige evenement van het jaar specifiek voor de consument", zei marketing manager Stéphie Van den Meersschaut.


Consumenten steeds gevoeliger voor wat ze consumeren
Het is een geweldige kans voor consumenten om een kijkje achter de schermen te krijgen bij een van de grootste levensmiddelenbedrijven van Luxemburg. "Veel mensen willen graag weten hoe een levensmiddelenbedrijf werkt. Vorig jaar mochten we 500 bezoekers verwelkomen, kinderen niet meegerekend. We hebben gemerkt dat huishoudens steeds bezorgder en gevoeliger zijn over wat ze consumeren. Luxemburg is in Europa de op twee na grootste consument van biologische producten, waarvan naast conventionele voedingsmiddelen een compleet assortiment beschikbaar is."


Een fascinerende wereld
Het bedrijf heeft er een erezaak van gemaakt om zijn gasten te verwennen met sappen, vers fruit, een wedstrijd en een workshop voor kinderen. Het publiek wordt ook uitgenodigd in het auditorium voor een presentatie van het bedrijf. En het is niet zomaar een bedrijf, het is vooral een geschiedenis, een naam en een merk. De familie Grosbusch vertelt daarbij graag enige anekdotes.

"Bezoekers hebben de hele toeleveringsketen kunnen ontdekken: van sortering tot opslag, van orderpicking tot levering, een compleet circuit in ons 18.000 m² grote magazijn. Ze konden meer te weten komen over de strenge normen die we hanteren en een kleurrijke wereld betreden, met duizenden producten waarvan ze het bestaan nooit hadden vermoed."


Een verbindend evenement
Het evenement werd bovendien evenzeer gewaardeerd door de medewerkers van Grosbusch: "Door het directe contact met de consument is het voor ons een dag 'van de korte keten'. We vinden het boeiend om te horen wat het publiek ervan vindt. Het is een evenement waar alles draait om delen en het is een ervaring die verbindt."



Voor meer informatie:
Stéphie Van den Meersschaut
Grosbusch
10-11 Z.A.E. Le Triangle Vert
5691 Ellange (Mondorf-les-Bains) – Luxemburg
Tel: +352 40 37 03
[email protected]

Publicatiedatum: