De Marokkaanse teler en exporteur Valyour heeft zijn peperseizoen gestart en onthult tegelijkertijd een nieuw merk, aldus CEO Said Aghzou: "Bij Valyour zijn we trots om de start van ons nieuwe seizoen voor de oogst van hete pepers aan te kondigen. Dit seizoen belooft een hoogwaardige opbrengst van verschillende hete pepervariëteiten, waaronder Habanero, Bullet Chilli en Indian Green Chilli."
"In een belangrijke stap om de herkenbaarheid en marktwaarde van onze producten te vergroten, heeft Valyour de nieuwe merknaam Commexpo geregistreerd. Dit past bij onze inzet om kwaliteitsproducten te leveren aan onze wereldwijde klanten en te voldoen aan de hoogste normen in de sector," zegt Aghzou.
Het nieuwe merk omvat de volledige teelt van Valyour, voegt Aghzou eraan toe: "We hebben het over een areaal van 75 ha, met voor het komende seizoen een volume van 4.200 ton pepers, 1.300 ton tomaten, 1.200 ton paprika's en 800 ton avocado's."
Qua afzetmarkten gaat het volgens de exporteur vooral om het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland, Nederland en Portugal. "Via het merk Commexpo zullen we aan een breed scala van klanten leveren: grossiers, retailers, supermarkten en importeurs. De teeltbedrijven van Valyour zijn GlobalGAP gecertificeerd, die veilige en duurzame landbouwpraktijken garandeert, terwijl het BRC-gecertificeerde verpakkingsstation voldoet aan de strengste normen voor voedselveiligheid en hygiëne."
Aghzou nodigt ons uit voor de volgende editie van Fruit Attraction: "We zullen ons nieuwe merk onthullen en onze premium producten tonen op Fruit Attraction van 8 tot 10 oktober in Hal 2. Dit evenement biedt een waardevolle gelegenheid om in contact te komen met professionals uit de sector en nieuwe zakelijke kansen te verkennen."
Voor meer informatie:
Said Aghzou
Valyour
Tel: +212661552683
[email protected]