Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Super U stapt uit inkoopallianties Everest en Epic

Frankrijk: Bestuurswijzigingen bij Monoprix en Naturalia
Philippe Palazzi, Chief Executive Officer van Casino Group,is benoemd tot voorzitter van Monoprix en voorzitter van Naturalia naast zijn huidige functie. Alfred Hawawini, Group Transformation and Strategy Director, is benoemd tot Chief Executive Officer bij Monoprix.
Bron: groupe-casino.fr

Frankrijk: Super U stapt uit inkoopallianties Everest en Epic
De Franse retailer Super U en de Europese inkooporganisaties Epic en Everest gaan al na twee jaar uit elkaar vanwege niet nader genoemde "meningsverschillen". De inkoopallianties zijn naar verluidt niet blij met een gebrek aan solidariteit van de kant van de Fransen, die wel de lusten maar niet alle lasten (zoals sancties tegen leveranciers) zouden hebben willen delen. "Edeka heeft zijn samenwerking met Coopérative U beëindigd op verzoek van de overblijvende deelnemers in Epic en Everest", vertelde de Duitse retailer aan vakblad Lebensmittel Zeitung.
Bron: retaildetail.eu

De positieve invloed van de Żabka Groep op de Poolse eetgewoonten
De eigenaar en exploitant van de grootste Poolse keten van gemakswinkels heeft zijn jaarverslag over de Verantwoordelijkheidsstrategie gepubliceerd, waarin de positieve invloed op de Poolse economie en op de eetgewoonten van het land wordt beschreven. In het kader van het beleid voor duurzame inkoop van plantaardige grondstoffen, vis en zeevruchten moeten de leveranciers van huismerkproducten beschikken over de juiste certificering voor gevoelige grondstoffen.
Bron: esmmagazine.com

Drie vijfde van de Franse categorieën zag volume dalen in het afgelopen jaar
Volgens nieuwe gegevens van Kantar is het volume in ongeveer 61% van de Franse consumptiegoederencategorieën het afgelopen jaar gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Kantar merkt ook op dat huishoudens bepaalde categorieën voorrang geven ten koste van andere. Vooral verse producten zijn zwaar getroffen, met een volumedaling van 2% ten opzichte van 2023 en een daling van 8% ten opzichte van 2019.
Bron: esmmagazine.com

Publicatiedatum: