Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vers van de Hess: nieuwe accenten op vertrouwd concept

“De supermarkt kan niet tippen aan de versheid en smaak van wat wij verkopen”

Tholen - Sinds mei 2024 waait er een frisse wind door winkelcentrum Hessenplaats in Rotterdam. Robert en Jelena hebben de groentewinkel van Cor van de Polder en zijn dochter overgenomen. Voor velen was deze winkel al jarenlang een begrip. Onder de nieuwe naam Vers van de Hess runnen Robert en Jelena de winkel met dezelfde passie voor kwaliteit, maar inmiddels zetten ze ook enkele eigen accenten.

Een sprong in het diepe
Voor beiden was het een flinke verandering ten opzichte van hun oude werk. Niet alleen qua omgeving en producten maar ook in hun drukke leefstijl. "Geen potjes en supermarkt-eten meer maar alles vers", vertelt Robert enthousiast. Door corona zagen ze beiden toekomst in AGF. Voeding heeft iedereen nodig, en gezonde voeding helemaal is de gedachte. Toen ze hoorden dat Groentespecialist Cor van de Polder al lange tijd naar een opvolger op zoek was, waagden ze de sprong in het diepe. Robert: "Er is altijd werk in deze sector, en dat geeft een gevoel van zekerheid."

Robert en Jelena hadden geen enkele ervaring en de tijd om in te werken was kort. Gelukkig kregen ze ondersteuning van de branchevereniging AVN. Bedrijfsadviseur Frans van de Polder, die zelf jarenlang een winkel in Rotterdam runde, helpt hen hun draai te vinden. "Frans staat altijd voor ons klaar met antwoorden en goede ideeën" aldus Robert. Ook hebben ze steun aan vaste leverancier Postuma AGF die voor topkwaliteit producten zorgt. Heel belangrijk, want dat is wat Vers van de Hess onderscheidt van supermarkten, benadrukt Robert. "De supermarkt kan niet tippen aan de versheid en smaak van wat wij verkopen. Daar zijn onze klanten heel blij mee."

Nieuwe naam, hetzelfde aanbod
Hoewel de naam is veranderd naar Vers van de Hess, hebben ze de kern van de winkel in stand gelaten. Het blijft een bedieningszaak met toonbank. "We doen alles zoveel mogelijk hetzelfde, omdat de klanten hier al jarenlang tevreden zijn met hoe het hier gaat. Hier en daar hebben we wat eigen accenten toegevoegd, zoals bij de maaltijden die we verkopen," legt Jelena uit.

Hard werken
Het runnen van een groentewinkel blijkt voor Robert en Jelena intensiever dan aanvankelijk gedacht. "We maken hele lange dagen, vaak van 6 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds. Het is veel werk, vooral de verkoop van de maaltijden vraagt veel tijd, omdat we alles zelf bereiden in een kleine keuken," vertelt Robert.

Hoewel Robert en Jelena nog volop bezig zijn met het verbeteren van hun processen en het vinden van de perfecte balans tussen werk en privé, geeft het harde werk veel voldoening. "We hebben zoveel leuk contact met de klanten. Ze waarderen de aandacht die we geven aan onze producten, en dat motiveert ons om elke dag weer het beste van onszelf te geven," besluit Robert.

Voor meer informatie:
Vers van de Hess
Hesseplaats 52
3068 EA Rotterdam
Tel.: 010 455 0860
[email protected]
FB Vers van de Hess

Ambachtelijke Versdetailhandel Nederland (AVN)
Horaplantsoen 20
6717 LT Ede
+31 (0)318 440 222
[email protected]
www.avn.nu
AVN_bedrijfsadvies