Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Maiora rondt overname van Regina Group af

Lidl verhoogt klimaatdoelstellingen voor leveranciers

VK: Morrisons neemt klanten mee op bustour
Morrisons start een nieuwe tour langs teeltbedrijven om het winkelend publiek een kijkje achter de schermen te geven bij de makers van hun eten. Deelnemers aan de Farm Bus Tours zullen er ook meer leren over duurzame teeltpraktijken.
Bron: grocerygazette.co.uk
Sky News meldde: "Morrisons sluit vastgoeddeal van £ 370 miljoen in poging schuldenberg te verkleinen"

Maiora rondt overname van Regina Group in Italië af
De Italiaanse retailgroep Maiora heeft de overname afgerond van de Regina Group, een regionale speler die actief is in de regio's Calabrië en Basilicata. De overname voegt 10 winkels in direct eigendom toe aan het netwerk van Maiora, evenals 70 aangesloten winkels onder de merkname Crai en Cuor di Crai, waarmee het totaal op meer dan 115 winkels in Calabrië komt. De transactie omvat vijf supermarkten (in Catanzaro, Vibo Valentia, Sellia Marina, Catanzaro Lido en Cosenza) en vijf cash-and-carry's onder het merk Elefante in Melissano, Corigliano, Catanzaro, Tito Scalo en Zumpano, voor een totale vloeroppervlakte van 28.000 vierkante meter.
Bron: esmmagazine.com

Lidl verhoogt klimaatdoelstellingen voor leveranciers
Om zijn net zero-ambitie in 2050 te bereiken, stelt Lidl ambitieuze nieuwe klimaatdoelen voor de keten. Tegen 2034 wil Lidl de uitstoot van broeikasgassen door land- en tuinbouw en ander landgebruik (bekend als 'FLAG-emissies') met 42,4% verminderen.
Bron: retaildetail.eu

Pepco Group pre-close trading update
Pepco Group, eigenaar van de merken Pepco en Dealz in Europa en Poundland in het VK, kondigde een pre-close trading update aan, in aanloop naar de publicatie van de voorlopige resultaten voor het volledige boekjaar in december 2024. De groep verwacht voor het volledige jaar een recordomzet van meer dan € 6 miljard.
Bron: pepcogroup.eu

Nederlandse e-commerce in eerste helft 2024: € 17,5 miljard
In de eerste helft van 2024 gaven Nederlandse consumenten € 17,5 miljard uit aan online retail, een stijging van 6% ten opzichte van dezelfde periode in 2023, hoewel het aantal gekochte producten daalde. Deze inzichten komen uit de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, uitgevoerd door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders, in samenwerking met PostNL en Betaalvereniging Nederland.
Bron: ecommercenews.eu

Spanje: Carrefour investeert ruim € 84 miljoen in prijsverlagingsinitiatief
Carrefour Spanje investeert dit jaar meer dan € 84 miljoen in een reeks prijsverlagingen om zijn klanten te ondersteunen temidden van zorgen over de kosten van levensonderhoud. Sinds januari heeft Carrefour Spanje verschillende golven van prijsverlagingen doorgevoerd voor 2.500 producten, waaronder verse producten en merken van fabrikanten, waarbij de prijzen met gemiddeld 7% zijn gedaald.
Bron: esmmagazine.com

Colruyt Group koopt zich in bij gourmetbar BON
Colruyt Group heeft een belang van 45,65% verworven in BON, de gourmetbar die kwalitatieve en huisbereide maaltijden aanbiedt. Frédéric Duqué, CEO van BON: "Klanten vinden bij ons een ruim aanbod versgeperste sappen, smoothies, slaatjes, sandwiches, warme maaltijden en heerlijke desserts. We leggen hierbij de focus op smaakvolle recepten waarbij onze klanten een assortiment vinden voor elk moment van de dag."
Bron: press.colruytgroup.com

Publicatiedatum: