Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Betrouwbaarheid dienstregeling lijnvaart blijft stabiel op 50%-55%

Sea-Intelligence heeft nummer 157 van het Global Liner Performance (GLP) rapport gepubliceerd, met cijfers over de betrouwbaarheid van de dienstregeling tot en met augustus 2024. Aangezien het rapport zelf vrij uitgebreid is en de betrouwbaarheid van de dienstregeling voor 34 verschillende handelsroutes en meer dan 60 vervoerders bestrijkt, worden in dit persbericht alleen de wereldwijde hoogtepunten uit het rapport samengevat.

In augustus 2024 verbeterde de wereldwijde betrouwbaarheid van de dienstregeling met 0,7 procentpunt ten opzichte van de maand ervoor, tot 52,8%. De betrouwbaarheid in 2024 is gestabiliseerd tussen 50% en 55%. Hoewel deze cijfers teleurstellend laag zijn, biedt de minimale fluctuatie dit jaar verladers een relatief goed idee van wat ze elke maand kunnen verwachten. Vergeleken met vorig jaar was de betrouwbaarheid in augustus 2024 echter 10,2 procentpunten lager.

Daarnaast steeg de gemiddelde vertraging voor schepen die te laat aankomen met 0,03 dagen ten opzichte van de maand ervoor, naar 5,28 dagen. Dit is alleen overtroffen door de vertragingen tijdens het hoogtepunt van de coronapandemie in 2021-2022. Op jaarbasis was de vertraging in augustus 2024 met 0,62 dagen toegenomen.

Maersk was in augustus 2024 de meest betrouwbare rederij in de top 13, met een betrouwbaarheid van 54,7%, gevolgd door Hapag-Lloyd met 54,3%. Acht andere vervoerders zaten boven de 50%, terwijl PIL als minst betrouwbare rederij eindigde met 37,2%. In augustus 2024 steeg het verschil in betrouwbaarheid tussen de meest en minst betrouwbare maatschappij tot 17,5 procentpunten, het hoogste cijfer van heel 2024.

Er waren negen maatschappijen die maand-op-maand een verbetering in de betrouwbaarheid van de dienstregeling noteerden, waarbij HMM de grootste stijging had van 7,4 procentpunten. Op jaarbasis waren alleen HMM en Yang Ming in staat om verbeteringen te realiseren van respectievelijk 4,4 en 3,6 procentpunten. Daarnaast waren er zes luchtvaartmaatschappijen die een daling van dubbele cijfers op jaarbasis rapporteerden.

Voor meer informatie:
Alan Murphy
Sea-Intelligence ApS
Vermlandsgade 51
2300 Copenhagen S
Denemarken
[email protected]
www.sea-intelligence.com

Publicatiedatum: