Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Janssen PMP en Verse Inset

Technologie voor opslag en transport komt naar Europa

Fresh Inset en Janssen PMP werkten aanvankelijk samen om de Vidre+ technologie te evalueren voor de opslag en het transport van AGF. De technologie, in de vorm van de Vidre+ stickers en pads, bleek een grote impact te hebben op de kwaliteit van producten tijdens opslag, transport en presentatie in de winkel. De Vidre+ technologie helpt de versheid en houdbaarheid van producten te verlengen en biedt zo een oplossing voor enkele van de meest dringende uitdagingen voor telers, verpakkers, distributeurs, retailers en consumenten.

Vidre+ biedt telers, verpakkers, distributeurs en retailers een nieuwe en unieke managementtool, zodat ze het hele jaar door versheid van het geoogste product kunnen leveren. Bovendien stelt het retailers in staat om hun inkomsten en consumententevredenheid te verhogen met verse producten van hoge kwaliteit, terwijl tegelijkertijd voedselverspilling geminimaliseerd worden.

Geoffroy de Chabot-Tramecourt, Directeur R&D en Business Development bij Janssen PMP: "De mogelijkheid om 1-MCP op een innovatieve manier toe te passen, waardoor een controletoepassing via een Vidre+ sticker, een Vidre+ pad of rechtstreeks op de verpakking zelf mogelijk is, geeft spelers op het gebied van groenten en fruit veel extra flexibiliteit. Met Vidre+ is het niet nodig om bestaande verpakkings- en verzendingsprocessen te veranderen. In Fresh Inset hebben we een betrouwbare partner gevonden om verliezen te minimaliseren en de houdbaarheid in de hele toeleveringsketen van verse producten te maximaliseren."

Krzysztof Czaplicki, bestuurslid en Chief Strategy Officer bij Fresh Inset: "De prestaties van de Vidre+ technologie zullen retailers en consumenten voorzien van producten van hoge kwaliteit. Met meer dan 50 jaar ervaring in de post-harvest sector is Janssen PMP de beste partner voor ons. De Vidre+ technologie is een innovatie die voedselverspilling tegengaat en tegelijkertijd een ongeƫvenaarde versheid en kwaliteit bevordert, wat zowel de planeet, de voedingsindustrie als de consumenten ten goede komt."

Voor meer informatie:
Geoffroy de Chabot-Tramecourt
Janssen PMP
Tel: +32 471 80 82 09
[email protected]

Publicatiedatum: