Olympic Food Group gaat voortaan verder onder de naam Fruitful Ventures. Met een nieuwe bedrijfsnaam, frisse positionering en een modern logo, zet het bedrijf een belangrijke stap naar de toekomst, zo melden ze.
De geschiedenis van Fruitful Ventures begint in 2001, toen Thijs van den Heuvel Olympic Fruit oprichtte. "In de jaren daarop kwamen er steeds meer bedrijven bij, tot een bakkerij en een fruitsnijbedrijf aan toe. Dit leidde in 2012 leidde tot de oprichting van Olympic Food Group als Shared Service Centre. Hierdoor konden de ondersteunende diensten zoals Finance, HRM en ICT centraal georganiseerd worden, zodat de bedrijven zich volledig konden richten op hun kernactiviteiten." vertelt Lennart van den Heuvel, die vanaf 2018 het stokje van zijn vader Thijs heeft overgenomen.
Anno 2024 bestaat Fruitful Ventures o.a. uit de handelsbedrijven Olympic Fruit, Hoofdman en Roodzant, Fresh Pride, Fresh Pride Servië, Fresh Pride Zuid-Afrika, Fresh Pride Singapore, het logistieke bedrijf Fresh Pack Logistics, het teeltbedrijf Innofruit en reststromenverwerker HALF-BAKED.
"Binnen onze groep zijn we actief in de hele fruitketen. Van eigen teeltactiviteiten tot logistiek, import/export en reststromen verwerking. Het feit dat we met Fresh Pack Logistics een eigen logistieke tak in huis hebben, is uniek." licht Lennart toe. "Daarnaast zijn we wereldwijd actief. Binnen de handelsbedrijven Olympic Fruit, Hoofdman-Roodzant en Fresh Pride werken we met specialistische teams. Hierdoor beschikken we over veel kennis van lokale markten. Met die lokale kennis bij elkaar opgeteld hebben we wereldwijd heel veel kennis in huis."
"Het veranderen van een bedrijfsnaam en een nieuwe huisstijl ontwikkelen is natuurlijk geen doel op zich. Maar als we dit nog eens wilden doen, dan was nu het wel het juiste moment. Olympic Food Group was een naam die nog niet heel sterk geladen was en bovendien zorgde het voor verwarring met Olympic Fruit, een van onze bedrijven. Fruitful Ventures, dat letterlijk 'vruchtbare bedrijven' betekent, heeft een avontuurlijk karakter dat goed aansluit bij wie wij als bedrijf zijn, maar ook bij wie Lennart als ondernemer is. We willen resultaat bereiken waar iedereen beter van wordt, vandaag en in de toekomst. Onze pay-off, 'growing together worldwide', versterkt deze boodschap. Het nieuwe logo, geïnspireerd door de cyclus van de natuur en de seizoenen, straalt optimisme uit en weerspiegelt de kernwaarden van Fruitful Ventures." licht Loes Al, Marketing Manager bij Fruitful Ventures, toe.
Fruitful Ventures is volgende week, samen met Olympic Fruit, Hoofdman-Roodzant en Fresh Pride, aanwezig op de Fruit Attraction in Madrid (8 t/m 10 oktober). Daar zal de nieuwe uitstraling gepresenteerd worden. Je vindt Fruitful Ventures in hal 10 (stand 10B05A).
Voor meer informatie:
Fruitful Ventures
Handelscentrum ZHZ 55
2991 LD Barendrecht
+31 - (0)180 646200
[email protected]
www.fruitful-ventures.nl