Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldi lanceert ‘WEEKEND KNALDI’ op verse producten

"4 op de 5 Belgen hechten groot belang aan promoties op verse groenten en fruit"

Aldi introduceert vanaf vrijdag 4 oktober de 'WEEKEND KNALDI'. Op vrijdag en zaterdag zullen klanten bovenop de wekelijkse promo's telkens vier verse producten aan korting kunnen aankopen. Met dit nieuwe prijsoffensief wil Aldi inspelen op de hoge promotiegevoeligheid bij Belgische consumenten, zo meldt de supermarktketen.

Wekelijks zijn er twee 'KNALDI's' die de hele week geldig zijn. Vanaf vrijdag 4 oktober worden hier vier extra 'WEEKEND KNALDI's' aan toegevoegd. De promoties zullen ingevoerd worden op verse groenten en fruit, vers vlees of verse vis en verse taart. De klassieke 'KNALDI's' op diverse producten blijven geldig vanaf maandag tot en met zaterdag.

Promotiegevoeligheid
Dat Belgische consumenten veel aandacht hebben voor promoties bij verse voeding is een understatement, stelt Aldi. Eerder onderzoek van onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Aldi toont aan dat 4 op de 5 Belgen groot belang hechten aan promoties op verse groenten en fruit.

Meer dan de helft van de consumenten zegt bepaalde soorten groenten en fruit enkel nog te kopen als deze in promotie staan. 7 op 10 Belgen wijken zelfs af van hun boodschappenlijstje als ze een promotie zien in de versafdeling.

Vers inslaan in het weekend
Het weekend is voor velen een belangrijk moment om verse producten in te slaan. Aldi anticipeert op de verwachtingen van de klant door in het weekend extra hoge kortingen aan te bieden op verse groenten, fruit, vers vlees of verse vis en verse taart.

"Het versassortiment bij Aldi is de laatste jaren sterk gegroeid en kreeg een prominente plaats vooraan de winkel", zegt Natalie Duthoy, Managing Director Procurement bij Aldi België. Daardoor kan de winkelkar meteen gevuld worden met het meest essentiële. "Bovendien wordt zoveel mogelijk van het versaanbod lokaal aangekocht."

Komend weekend start Aldi met de extra weekendpromoties. Vrijdag en zaterdag krijgen klanten hoge korting op appelen, broccoli, lamskoteletten én verse flantaart.

Bron: Aldi

Publicatiedatum: