Chiquita, de marktleider in de bananensector, is verheugd om dit jaar nog prominenter aanwezig te zijn op Fruit Attraction. Op de aanzienlijk grotere stand zal Chiquita haar leiderschapspositie in de bananensector onder de aandacht brengen door haar sterke punten te benadrukken op het gebied van merkcampagnes, categoriemanagement, superioriteit op het schap, productinnovatie en liefde voor het milieu.
Chiquita blijft zich onverminderd inzetten voor de bescherming van haar tropische teeltbedrijven, de bananenoogst en de planeet, en is er trots op haar toewijding aan een duurzaam milieu te onderstrepen met de publicatie van haar nieuwe Chiquita Sustainability Report 2023-2024. Een belangrijke ontwikkeling in het verslag van dit jaar is de versterkte focus op de derde strategische pijler van het merk, 'For the Greater Good', met drie belangrijke initiatieven: het CO2-reductieprogramma, het minimaliseren van voedselverspilling en het bestrijden van de ziekte TR4 door de introductie van een nieuwe ziekteresistente bananenvariëteit die is ontwikkeld in samenwerking met Yelloway.
In oktober van dit jaar heeft Chiquita zich ook opnieuw gecommitteerd aan de strijd tegen borstkanker door middel van het seizoen 'Small Change, Big Difference'. Chiquita werkt samen met NGO's over de hele wereld die zich inzetten in de strijd tegen borstkanker, waaronder de American Cancer Society (ACS) in de Verenigde Staten, Fondazione AIRC in Italië, Pink Ribbon in Duitsland en Nederland, Alma Zois in Griekenland, Bröstcancer Förbundet in Zweden en Syöpäsäätiö Roosa Nauha in Finland. Voor het achtste achtereenvolgende jaar zal het merk zijn iconische Blauwe Sticker vervangen door een Roze Sticker met de Roze Loper op bananen wereldwijd, als symbool van solidariteit in de wereldwijde beweging tegen borstkanker.
"Fruit Attraction Madrid biedt ons een ongeëvenaarde kans om onze meest innovatieve en duurzame ontwikkelingen te laten zien", zegt Marco Volpi, hoofd marketing bij Chiquita. "We zijn er trots op om onze baanbrekende duurzaamheidsinspanningen te presenteren, waaronder Yelloway One, een echte game changer in duurzame land- en tuinbouw, en ons 'Small Change, Big Difference seizoen', dat onze voortdurende inzet weerspiegelt om borstkankerbewustzijn, gezonde gewoonten en welzijn op wereldwijde schaal te promoten."
Het seizoen 'Small Change, Big Difference' legt uit hoe Chiquita gedurende de hele maand oktober en daarna vrouwen aanmoedigt om kleine veranderingen in hun leven aan te brengen, waaronder gezondheidsvoorlichting en bewustwording, om hen te helpen een holistisch gezonde levensstijl te leiden. Als onderdeel van haar hernieuwde inzet in de strijd tegen borstkanker richt Chiquita zich op drie belangrijke pijlers: bewustmaking en preventie door zelfonderzoek en mammografieën, het aanmoedigen van gezond eten met heerlijke recepten op basis van bananen en het ondersteunen van lichamelijke activiteit door het sponsoren van verschillende hardlooprondes en marathons.
Chiquita is ook bijzonder trots op het lopende onderzoek met Yelloway, dat een veelbelovend prototype heeft opgeleverd: Yelloway One. Deze nieuwe bananenvariëteit ter bestrijding van de ziekte TR4 is ontwikkeld in samenwerking met KeyGene, MusaRadix en Wageningen Universiteit en Research (WUR).
Voor meer informatie:
Chiquita Brands
www.chiquita.com