Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe Spaanse exporteur zachtfruit

Senda is het nieuwe internationale marketingplatform voor zachtfruit, gevormd door een groep bedrijven die een innovatief werksysteem bevordert. Dit systeem brengt telers, producenten en distributeurs samen om waarde toe te voegen aan de teelt en productie van premium kwaliteit aardbeien, blauwe bessen, bramen en frambozen. In het nieuwe zachtfruitseizoen zal Senda een totale oogst van ongeveer 20.000 ton kunnen bereiken.

Het bedrijf is net begonnen met zijn activiteiten met negen zachtfruittelers en heeft als strategische missie het ontwikkelen van een "verantwoordelijk en transparant" verkoop- en marketingprogramma voor het fruit. Dit programma moet de telers aan de bron een eerlijke prijs garanderen, altijd in lijn met de marktontwikkelingen.

"The Berry Movement" is de naam van de filosofie "van werk en waarden" die Senda promoot. Deze filosofie moedigt telers en distributeurs aan om met principes van eerlijkheid en vertrouwen de verkoopprijzen vast te stellen. Met deze aanpak wil Senda ervoor zorgen dat het werk van de hele productieketen wordt gewaardeerd en eerlijk wordt gecompenseerd.

José Manuel Molina, Managing Director van Senda, benadrukt de kracht die deze nieuwe manier van werken de tuinbouwsector kan brengen: "Senda is de enige handelaar in vers zachtfruit die een nieuw werksysteem heeft opgezet tussen producenten en handelaren in verschillende landen. Dit systeem is gebaseerd op eerlijke en rechtvaardige prijzen, zakelijke transparantie, en biedt een alternatief voor een markt die wordt gedomineerd door handelaren die vaak niet-winstgevende prijzen vaststellen."

Senda is gevestigd in Spanje en heeft een operationeel centrum in Huelva om de commercie van het platform te ontwikkelen. De bedrijven die deel uitmaken van Senda zijn actief in verschillende landen, waaronder Mexico, Spanje, Marokko en Tanzania. Daarnaast is er een dochteronderneming opgericht in het Verenigd Koninkrijk om de commerciële activiteiten in deze specifieke markt te ontwikkelen. Ook is de integratie van nieuwe internationale operators gepland om de omvang van het bedrijf en het volume van de fruitverkoop te vergroten.

De bedrijven die deel uitmaken van het Senda-platform hebben momenteel een productiecapaciteit van 2 miljoen kilo aardbeien, 6 miljoen kilo frambozen, 4,5 miljoen kilo blauwe bessen en 5,2 miljoen kilo bramen. Senda streeft ernaar om honderd procent van deze productie internationaal op de markt te brengen, met Europa, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten als de belangrijkste afzetmarkten.

"Senda kijkt uit naar de lancering op Fruit Attraction en de ontwikkeling van seizoen 2024/2025, haar eerste levensjaar, met de duidelijke intentie om haar missie te realiseren: het uitbreiden van The Berry Movement naar de oorsprongsgebieden en markten over de hele wereld," benadrukt Molina.

Voor meer informatie:
José Manuel Molina
Senda Fruits
[email protected]
www.sendafruits.com

Publicatiedatum: