Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morgana viert de start van nieuwe seizoen met kick-off in de boomgaard

Het nieuwe seizoen van de Morgana®-appel start officieel op maandag 7 oktober. Vanaf deze dag ligt de nieuwe oogst in de winkels. Het begin van de oogst werd gevierd op 19 september. Samen met Superunie en haar leden werd het seizoen feestelijk afgetrapt in de proeftuin van FruitMasters in Geldermalsen door het plukken van de eerste fruitig-zoete en sappige Morgana-appels. Dit seizoen markeert het derde jaar van de samenwerking met Superunie, waarbij gezamenlijk wordt gestreefd naar het versterken van Morgana als vaste waarde in het schap.

Een waardevolle toevoeging aan het schap
Morgana is binnen de Nederlandse retail exclusief verkrijgbaar bij de leden van Superunie waaronder Boon's Markt, Coop, Dekamarkt, Dirk, Hoogvliet, MCD, Plus, Poiesz, Sligro, Spar en Vomar. In de afgelopen seizoenen is er een duidelijke stijging te zien in het verkochte volume doordat steeds meer consumenten Morgana aan hun boodschappenlijstje toevoegen. Om deze groei voort te zetten, telden FruitMasters en alle Superunie-leden samen af naar de officiële start van het nieuwe seizoen. Voorafgaand aan de start ontvingen de leden updates over de ontwikkelingen in de Morgana®-boomgaarden, categorie-inzichten en gezamenlijke marketingactiviteiten. Dit seizoen belooft opnieuw een stijging in populariteit, met een focus op gezamenlijke campagnes en de kracht van Morgana als premium appel.

Geliefde fruitig-zoete smaak en sappigheid
In de recent gelanceerde vernieuwde smaaksegmentering door FruitMasters valt Morgana in het fruitig-zoete segment. "Deze appels kenmerken zich door hun rode kleur, zoete smaak en sterk aromatische geur. Fruitig-zoete appels staan bekend om hun knapperige bite en sappigheid, en Morgana valt hierin op door de perfecte balans tussen zoetheid en frisheid, gecombineerd met een knapperige textuur en sappigheid. Onafhankelijke consumentenonderzoeken bevestigen dat Morgana hoog scoort op smaakbeleving."

Een succesvolle samenwerking en campagne
Dit seizoen werken Superunie, haar leden en FruitMasters nauw samen om de Morgana-appel breed onder de aandacht te brengen. Door middel van een mediacampagne, proeverijen in geselecteerde winkels en gerichte promotiecampagnes worden consumenten uitgedaagd om hun kooproutine te doorbreken en te kiezen voor deze kwalitatieve, smaakvolle Nederlandse appel. "We kijken enorm uit naar een succesvol seizoen in samenwerking met de telers," zegt André Boer senior inkoper AGF bij Superunie. "De unieke eigenschappen van Morgana® in combinatie met de gezamenlijke marketinginspanningen geven ons het vertrouwen dat deze appel opnieuw veel consumenten zal betoveren."

Het nieuwe seizoen gaat officieel van start in week 41. Morgana® is nu verkrijgbaar bij Boon's Markt, Coop, Dekamarkt, Dirk, Hoogvliet, MCD, Plus, Poiesz, Sligro, Spar en Vomar.

Voor meer informatie:
Koninklijke FruitMasters

Deilseweg 7
4191 NX Geldermalsen
+31 (0)345 578 800
[email protected]
www.fruitmasters.com

Publicatiedatum: