Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bananenbroodmerk SUNT stopt ermee!

Bananenbrood scale-up SUNT gaat verder onder de naam Bakers & Bananas.

Bananenbrood scale-up SUNT dat bekend is van hun 'geredde bananen' kondigt aan door te gaan onder de naam Bakers & Bananas. Een gloednieuw merk met een opgepoetst assortiment en een nog grotere ambitie om zoveel mogelijk bananen te redden. Naast glutenvrij bananenbrood, breiden zij hun arsenaal van bananenproducten uit met een toegankelijke bananenbroodreceptuur voor de 'bewuste massa'.

"Met onze missie om zoveel mogelijk bananen te redden is het nodig om een bredere doelgroep aan te spreken. Daarom breiden we ons bananenbrood assortiment - naast onze huidige variant - uit met toegankelijke en vooral hele lekkere bananenbrood recepturen; Classic & Blueberry Lemon. Een opgepoetst en uitgebreid assortiment, een nieuwe naam en uiterlijk, maar met een nóg grotere focus op onze missie."

Bananenbrood voor een grotere doelgroep
Sinds afgelopen week liggen de nieuwe 'Classic' en 'Blueberry Lemon' bananenbroden van Bakers & Bananas in de schappen bij Plus & COOP. "We lanceerden als eerste in de markt met een 'verantwoord' bananenbrood in 2019" vertelt Laura Hoogland (founder SUNT & The Banana Factory). Daarmee speelde het merk in op de toenmalige food trends over gezondheid. Echter, lijkt zoals Food journalist Mara Grimm eerder dit jaar al zei 'de mega gezonde trend een beetje over'. "Hoewel we een loyale klantenbase hebben opgebouwd, is het onze missie om zoveel mogelijk bananen te redden en daarvoor sprak ons product een te kleine doelgroep aan", vertelt Laura. Dat blijkt ook uit onderzoek dat het merk eerder dit jaar liet uitvoeren. ''In een aantal categorieën verkiezen mensen lekker boven gezond, en op het bakkerijschap kom je over het algemeen niet terecht als je op zoek bent naar iets extreem gezonds''. De nieuwe bananenbroodvarianten van Bakers & Bananas zijn niet glutenvrij of zonder toegevoegde suiker, maar vooral héél erg lekker, plantaardig en uiteraard gemaakt van 40% 'no-waste' bananenpuree uit zusteronderneming 'The Banana Factory'.

De opkomst van private label
Private label is de afgelopen jaren enorm gegroeid in marktaandeel. "Door ons merk een make-over te geven van A-brand naar value brand, pakken we deze 'bedreiging' op als kans", vertelt Laura. In een private label gedreven schap zoals die van de bakkerijafdeling is er juist ruimte voor een value brand voor prijsdifferentiatie, innovatie & value for money perceptie. "Onze producten worden namelijk minstens zo ambachtelijk gemaakt als andere producten op de bakkerijafdeling en leveren we veelal dagvers aan", aldus Laura. De bananenbroden van Bakers & Bananas liggen qua uiterlijk in lijn met private label, maar onderscheiden zich naast kwaliteit met subtiele branding en een sterk merkverhaal.

Glutenvrij als food trend passé?
De klassieke receptuur van SUNT blijft bestaan naast de nieuwe bananenbroodvarianten. 'Bananenbrood zoals je het zelf ook thuis zou maken', aldus Laura. Naast het feit dat 'zero waste' en circulariteit populariteit blijft winnen, groeit de vraag naar glutenvrije voeding hard en wordt verwacht dat de markt zal verdubbelen in de komende 10 jaar. 'De receptuur die 5 jaar geleden uit mijn keukentje kwam rollen was eigenlijk per toeval glutenvrij, maar bleek een enorme hit. Nu hebben we besloten om deze variant duidelijk als 'glutenvrij' te positioneren in het 'verse glutenvrije schap' op de bakkerijafdeling.

Het glutenvrije bananenbrood is vanaf volgende week (cw 42) in een nieuw Bakers & Bananas jasje en een verhoogd aantal verkooppunten verkrijgbaar bij Albert Heijn (850 filialen)

De nieuwe bananenbrood recepturen in de smaken 'Classic' en 'Blueberry Lemon' zijn vanaf deze week (cw 41) verkrijgbaar bij PLUS en COOP

Voor meer informatie www.bakers-bananas.com

Publicatiedatum: