Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn komt met fluitschaal voor Nationale Groente- en Fruitdag

Albert Heijn introduceert ter gelegenheid van het appel- en perenseizoen een limited edition van de 'Fluitschaal'. 's Werelds eerste fruitschaal die thuis naar je fluit. Elke keer als je langs de fluitschaal loopt, word je er op ludieke wijze aan herinnerd om fruit te eten. Hiermee wil de supermarktketen mensen extra stimuleren om voor een gezond tussendoortje te kiezen.

Vanuit de schijf van vijf wordt geadviseerd om iedere dag twee stuks fruit te eten. Dat is de meest eenvoudige manier om aan de dagelijks benodigde vitaminen en voedingsstoffen te komen. Hoewel we dit weten, vergeten we vaak toch om dit te doen. Daarom introduceert Albert Heijn vandaag de Fluitschaal. Nu het Nederlandse appel- en perenseizoen weer is begonnen, kan de Fluitschaal meteen gevuld worden met het lekkerste fruit. Ook is het morgen Nationale Groente- en Fruitdag, het perfecte moment om al het lekkere groente en fruit uit de winkel in huis te halen.

Appel en peren uit Nederland
Op 10 oktober is het Nationale Groente- en Fruitdag, een dag waarbij Albert Heijn het heerlijke groente en fruit van Nederlandse bodem extra in het zonnetje zet. Het najaar is bij uitstek geschikt voor de Nederlandse oogst van appels en peren. Omdat er tijdens het koude voorjaar minder vruchten aan de boom kunnen groeien, steekt de boom al zijn energie in de ontwikkeling van deze vruchten. Dit zorgt voor een extra smaakvolle oogst in het najaar.

Nu het Nederlandse appel- en perenseizoen weer is begonnen, ligt het fruitschap van Albert Heijn dan ook vol met heerlijk verse Elstar appels en Conference peren afkomstig van de 75 Beter voor Natuur & Boer telers waar Albert Heijn een intensieve samenwerking mee heeft. De door Albert Heijn zelf ontwikkelde SPRANK appels volgen in november.

Fluitschaal
Het doel van de Fluitschaal is om mensen thuis op ludieke wijze te herinneren aan het eten van fruit. "Vanuit de schijf van vijf wordt geadviseerd om iedere dag twee stuks fruit te eten. Toch lukt dit lang niet altijd. Door klanten thuis op een grappige manier te wijzen op het eten van fruit, helpen we ze om een gezondere keuze te maken.'', aldus Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn. "Nu het appel- en perenseizoen weer is begonnen en onze schappen vol liggen met heerlijk fruit van Nederlandse bodem, willen we op deze manier aandacht vragen voor het eten van een gezond tussendoortje."

De schaal is gemaakt van bamboe en heeft een ingebouwde bewegingssensor die het fluitsignaal activeert wanneer er iemand langsloopt. Er is keuze uit drie fluitsignalen. Zo wordt de eigenaar van de Fluitschaal thuis eraan herinnerd dat er fruit in huis is. Het 'vergeten' om fruit te eten is dus niet langer een excuus. Wanneer de eigenaar van de schaal gewend is om vaker fruit te pakken, kan het fluitsignaal ook uitgezet worden.

De Fluitschaal is een limited edition en wordt verloot via de social media-accounts van Albert Heijn. De Fluitschaal is niet in de winkel verkrijgbaar.

Publicatiedatum: