Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Traditioneel rustige laatste dag van Fruit Attraction aangebroken

Tholen - De laatste dag van de Fruit Attraction in Madrid is weer aangebroken. Traditiegetrouw de rustigste dag, waarbij de bezoekers hun kans zien het overgebleven groenten en fruit in te laden voor thuis en de beurs onder exposanten wordt nabesproken. Toch geven verscheidene exposanten ook aan dat het ook dat de donderdag het ideale moment is voor wat langere afspraken met (potentiƫle) klanten, vanwege de verwachte kalmte.


Wolter van der Kooij, Guildo Hilhorst, Mark Brons en Noud Werner van Fyffes

Terugkijkend op de tweede dag was er onder de Nederlandse standhouders over het algemeen tevredenheid over de beurs in Madrid. Het internationale karakter van de beurs en de timing die voor veel producten gunstig is, speelt daar zeker in mee. Door het bewolkte weer kwamen dit jaar de mensen die normaal buiten staan ook nog eens in grote mate naar binnen. Handelsbedrijven geven aan dat door de tekorten in diverse producten de productzekerheid steeds belangrijker is geworden, waardoor de gesprekken tussen klant en leverancier op een ander niveau liggen dan alleen de prijs.


Peter van Veen, Geert Vilez, Dominiek Keersebilck, Guy De Meyer en Thibo De Meyer van Demargro

Ook Belgische exposanten gaven aan dat er dit jaar meer tijd ingeruimd was voor gesprekken met klanten en leveranciers in plaats van de mogelijkheid van toevallig langslopen. Het stukje zekerheid inbouwen is tegenwoordig noodzakelijk, zo was de consensus. Kijkend naar de laatste dag was er vooral weer angst dat er 'gevochten' werd om de Belgische producten. Vorig jaar waren de witloof- en preiverpakkingen binnen no time verdwenen van de stands. "Misschien moeten we volgend jaar maar bewaking meenemen", zo werd er gelachen.

Alex Hofstee wijst aan waarvoor je bij Ulma Packaging terecht kunt

Morgen volgt de fotoreportage van de Fruit Attraction 2024.


Harold en Pedro Beltodano van Belbana

FreshPlaza en Primeur geven gezamenlijk een 156 pagina's tellend beursmagazine uit. Het is met recht een internationaal nummer geworden met achtergrondartikelen vanuit de internationale AGF-handel. De Engelse editie is online te lezen. Het Spaanstalige nummer wordt naar 3.500 Spaanse bedrijven verstuurd en tijdens de beurs verspreid. Je kunt deze beurseditie komen halen in onze stand 6-D10. Hieronder kunt u de digitale versies meteen bekijken:

Engels

Spaans

Voor meer informatie:
Andries Gunter
Tel.: +31 (0)166 698232
[email protected]