Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jacco van Kessel, Van Kessel Fruit:

"Evelina-appeloogst een succes"

Van Kessel Fruit, licentiehouder van de Evelina-appel in Nederland, meldt dat de oogst van 2024 bijna is afgerond. Dit jaar heeft een stijgende productie laten zien dankzij het in productie komen van nieuwe percelen en een uitbreiding van het areaal. "Hoewel de productie groeit, hebben we dit seizoen wel te maken gehad met hagelschade, zowel op percelen zonder hagelnetten als op percelen waar de netten nog niet gesloten waren tijdens de bloei," aldus Jacco van Kessel.

Teeltuitbreiding en duurzaamheid
Ook dit jaar is het areaal van Evelina verder uitgebreid, met nieuwe aanplanten in Gelderland, Utrecht en Limburg waardoor het totale areaal nu inmiddels veertig hectare bedraagt. Evelina wordt geteeld volgens de "On the way to PlanetProof" standaarden, wat bijdraagt aan een duurzame en verantwoorde productie. Hoewel de groei van het areaal gecontroleerd verloopt door de beperkte beschikbaarheid van bomen van onze Italiaanse boomkweker, zien we enorm veel potentie. De komende jaren gaan we het areaal dan ook verder uitbreiden bij bestaande en nieuwe telers.

Verkoopseizoen
De Evelina-appel zal vanaf de tweede helft van oktober weer beschikbaar zijn in de Nederlandse Lidl supermarkten. Door de groeiende oogst hoopt Van Kessel Fruit Evelina elk jaar langer beschikbaar te houden om zo het verkoopseizoen te verlengen. Evelina kan probleemloos tot in augustus bewaard en verkocht worden zonder in te leveren op kwaliteit.

'Get influenced!' campagne
Naast de succesvolle productie en verkoop zet Van Kessel Fruit dit jaar ook in op een bredere merkbekendheid voor Evelina met de 'Get influenced!' campagne. Hiervoor is de samenwerking gezocht met de van Instagram bekende influencer MadebyMowie. Moniek en haar zoon James gaan de Evelina-appel op een speelse manier nog meer onder de aandacht brengen. De opnames zijn inmiddels geweest en sinds 9 oktober draait de campagne. Met de focus op de doelgroep van honderd-ballen-hooghoudende moeders en hun energieke kinderen, richt Evelina zich met haar campagne op het promoten van Evelina als de ideale appel voor het hele gezin.

Toekomstperspectief
Evelina is inmiddels, na Pink Lady en Kanzi het derde clubras in Europa. En met de toegenomen vraag ziet Van Kessel Fruit veel potentie om Evelina als vaste waarde in de schappen te houden. "Onze focus ligt op de supermarkten en met grotere oogsten willen we uiteindelijk jaarrond beschikbaarheid realiseren," aldus Jacco.

Voor meer informatie:
Van Kessel Fruit
www.vankesselfruit.nl
www.evelina-appel.nl

Publicatiedatum: