Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

België: Colruyt wijzigt beleid 'rode prijzen' opnieuw

Cyprus: Consumenten hard getroffen door stijgende prijzen groenten en fruit
Marios Antoniou, algemeen secretaris van de Pancyprian Retail Trade Association, bevestigde de toenemende last voor consumenten. "Mensen zijn gefrustreerd", zei Antoniou, die opmerkte dat de hoge kosten van basisproducten velen ervan weerhouden om zoveel te kopen als ze nodig hebben. "Ze doen vaker boodschappen, maar in kleinere hoeveelheden omdat ze het zich niet kunnen veroorloven om in grote hoeveelheden in te kopen. Een voorbeeld dat Antoniou aanhaalt, illustreert het probleem: in veel winkels worden tomaten en cherrytomaten verkocht voor 4 tot 5 euro per kilo, een prijs die voor veel huishoudens onbetaalbaar blijkt te zijn. Als gevolg daarvan blijven veel producten onverkocht, wat de situatie voor retailers nog ingewikkelder maakt.
Bron: knews.kathimerini.com.cy

VK: Sainsbury's grootste investeerder QIA verlaagt belang
De grootste aandeelhouder van Sainsbury's, de Qatar Investment Authority (QIA), verkoopt 306 miljoen pond aan aandelen in de Britse supermarktgroep, zo blijkt uit officiële documenten.
Bron: reuters.com

VK: Munchkin pompoenen vanaf slechts 49p (€0,58)
Asda verwacht tijdens de feestdagen tot 2 miljoen verse pompoenen te verkopen, waarbij de Munchkin pompoen (nu in de aanbieding voor 49 p, in plaats van 79 p) en reuzenpompoen (£1,89) het populairst zijn onder de klanten.
Bron: corporate.asda.com

Amazon nadert top 3 in Nederlandse e-commerce
In tegenstelling tot de meeste Europese landen genereren lokale spelers de meeste online omzet in Nederland. De top 3 in online bestedingen voor 2023 wordt aangevoerd door online warenhuis Bol.com. Supermarktketen Albert Heijn, een zusterbedrijf van Bol.com, neemt de tweede plaats in en elektronica retailer Coolblue staat op de derde plaats. Amazon stijgt in de nieuwe ranglijst en eist de vierde plaats op. Online retailers in Nederland worden jaarlijks gerangschikt in de Twinkle100, een publicatie van ecommerce vakblad Twinkle.
Bron: ecommercenews.eu

Finland: Omzet S Group bleef groeien in januari - september
De retailomzet vóór belastingen van de regionale coöperaties van S Group, SOK Corporation en hun dochterondernemingen bedroeg €10.629,3 mln in januari-september. Dit is een stijging van 0,6% ten opzichte van vorig jaar. In januari-september bedroeg de retailomzet vóór belastingen van de supermarkthandel van S Group in totaal €7.927,2 mln. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar steeg de omzet met 2,6%.
Bron: s-ryhma.fi

Polen's Żabka zet IPO prijs op 21,50 zlotys/aandeel
De Poolse gemakswinkelgroep Żabka heeft zijn beursgang (IPO) in Warschau vastgesteld op 21,50 zlotys per aandeel, aan de bovenkant van de eerder gegeven bandbreedte, waardoor de groep gewaardeerd wordt op 21,5 miljard zlotys (€ 5 miljard).
Bron: esmmagazine.com

België: Colruyt wijzigt beleid 'rode prijzen' opnieuw
De Belgische marktleider Colruyt heeft zijn kortingsindicatiebeleid herbekeken nu consumenten steeds gevoeliger worden voor promoties. De beroemde 'rode prijzen' geven opnieuw een reactie op kortingen van concurrenten. CEO Stefan Goethaert heeft nu aan de Belgische krant De Tijd verteld dat "de gevoeligheid van klanten voor promoties is toegenomen".
Bron: retaildetail.eu

Sterke regionale verschillen in Europese B2C e-commerce geven gemengd beeld van groei sector
Ecommerce Europe en EuroCommerce hebben hun krachten opnieuw gebundeld voor het 2024 European E-commerce Report. In 2023 kende de Europese B2C e-commerce sector een bescheiden groei van 3%, tegenover 2% in 2022, waarbij de nominale omzet steeg van €864 mld naar €887 mld en de inflatie daalde van 8,5% naar 6,1%. Ondanks de algehele nominale groei beweegt het e-commercelandschap zich echter tussen grote regionale verschillen.
Bron: eurocommerce.eu

Publicatiedatum: