Twee weken geleden is het broccoli- en bloemkoolseizoen van start gegaan bij Campo de Lorca, een bedrijf uit Murcia dat beter bekend is onder de merknaam Cricket.
De vooruitzichten voor het nieuwe seizoen zijn veelbelovend. "Onze broccoli-export naar Italië is momenteel dubbel zo groot als normaal, omdat het land zelf minder product beschikbaar heeft door de droogtesituatie. Ook andere Europese landen nemen op dit moment voor broccoli alleen hun toevlucht tot Murcia", zegt Juan Marín, directeur van Cricket. "De eerste weken van het seizoen zijn altijd cruciaal. Als die goed gaan, is dat altijd een gunstig teken voor de rest van het jaar", aldus Marín.
Cricket ziet de vraag naar zijn producten toenemen. "Broccoli blijft ons hoofdproduct, maar ook van bloemkool en artisjok zetten we steeds meer volumes af."
Marín blikt nog even terug op de voorbije Fruit Attraction: "We hebben veel bekende en nieuwe gezichten mogen verwelkomen op onze stand. Klanten zijn geïnteresseerd in prijsstabiliteit, vooral vanwege teeltproblemen in verschillende regio's. Het was een zeer intensieve beurs en voor ons was het de beste editie ooit."
Marketingverantwoordelijke Antonia Piernas vertelt dat Cricket er het BioDiversity Grow programma heeft gepresenteerd. Het gaat om een initiatief dat in samenwerking met Quality & Adviser en de Polytechnische Universiteit van Valencia duurzame tuinbouw promoot. Bovendien werd Cricket er met zijn "groentecrackers" genomineerd in de Innovation Hub Awards.
Voor meer informatie:
Toñi Piernas
Campo de Lorca
Tel: +34 968465960 (Spanje)
[email protected]
somoscricket.com