Ierland: Terug naar school stimuleert afzet door inkopen van gezinsfavorieten
Terwijl huishoudens zich voorbereidden op de periode van terug naar school en het klaarmaken van schoollunches en diners, gaven Ierse gezinnen €2,6 miljoen extra uit aan verse groenten en €1,9 miljoen aan vers fruit.
Bron: kantar.com
Denemarken: føtex opent eerste autonome winkel met AiFI-technologie
Na een stille opening en een reeks tests heeft føtex, onderdeel van Salling Group, officieel een onbemande føtex Go-winkel geopend in Aarhus, Denemarken. Deze winkel zonder kassa wordt aangedreven door de AiFi-technologie en is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Dit is de eerste stap van de retailer op het gebied van autonome winkels.
Bron: retailtechinnovationhub.com
Duitsland: REWE spreekt over uitdagingen en leerpunten op het gebied van retail winkelinnovatie
Innovatie kost tijd, en dat bewijst het Pick&Go-project van de REWE Group, aldus Christoph Eltze, Chief Digital and Technology Officer van de retailer. In een LinkedIn-post schrijft hij: "Drie jaar geleden openden we onze eerste hybride supermarkt met Pick&Go-technologie in Keulen, waarmee we de eerste in Europa waren. Daarna volgden supermarkten in Berlijn, München, Düsseldorf en recentelijk Hamburg. Vooral onze testwinkel in de Hanzestad, die meer dan 1.200 vierkante meter beslaat, is een echte mijlpaal als Europa's grootste markt met computer vision-ondersteuning."
Bron: retailtechinnovationhub.com
Iceland Mat failliet verklaard met schuld van 32,4 mln NOK
Het bestuur van Iceland Mat, de Noorse tak van diepvriesdistributeur Iceland, heeft besloten een aanbesteding uit te schrijven nadat het bedrijf op 11 oktober failliet werd verklaard, zo melden media. De totale schuld van Iceland Mat bedroeg ongeveer 32,4 miljoen Noorse kronen (2,8 miljoen euro), inclusief 20,6 miljoen Noorse kronen (1,8 miljoen euro) aan leningen van aandeelhouders of naaste familieleden, meldde het Noorse dagblad Dagens Næringsliv.
Bron: esmmagazine.com
VK: Revisie voor gemakswinkels Sainsbury's
Sainsbury's heeft bevestigd dat het zijn buurtwinkels een "nieuw evenwicht" wil geven om meer nadruk te leggen op food-to-go. Het doel is om meer ruimte toe te wijzen aan het food-on-the-move-assortiment, dat de belangrijkste missie is van de meeste klantenbezoeken.
Bron: talkingretail.com