Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Manon Straver, Oido

"Maak online verkopen makkelijk voor je verswinkel"

Tholen - Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone als toegangspoort tot het internet, zowel privé als zakelijk. Veel ondernemers hebben wel een website of zijn actief op social media, maar een webshop blijft vaak onderbelicht. Oido wil hier verandering in brengen.

Eenvoud boven alles
Oido is een mobiel-vriendelijk bestel- en betaalsysteem voor de foodsector en horeca. Het integreert moeiteloos met een website, WhatsApp, e-mail en social media. Hiermee vervang je het vaak tijdrovende onderhoud van traditionele websites. "Vooral kleine ondernemers, die niet dagelijks achter de computer zitten, hebben baat bij ons systeem," zegt eigenaar Manon Straver. "De markt voor verse producten zoals groenten, fruit en zuivel vraagt om snelle aanpassingen in prijzen en beschikbaarheid. Die eenvoud bieden wij."

Inspelen op verandering
Het systeem van Oido is ontworpen met het oog op de dynamiek van verse producten. "Traditionele webshops zijn vaak statisch en moeilijk te beheren. Oido biedt daarentegen een flexibele catalogus waarin seizoensproducten of items die snel verkocht moeten worden eenvoudig bovenaan geplaatst kunnen worden. Producten toevoegen? Dat kan in tien seconden dankzij de drag-and-drop functionaliteit," vertelt Manon. Dit maakt het systeem ideaal voor ondernemers met wisselende voorraden en prijzen. Daarnaast automatiseert Oido de verwerking van bestellingen, betalingen en facturen, wat administratieve rompslomp voorkomt.

Gebruiksvriendelijkheid voorop
Uit een onderzoek uit 2023 bleek dat verse voedingsmiddelen en dranken de meest gekochte artikelen online waren, waarbij 26% van de Europese consumenten wekelijks deze producten kocht. Mobiele platforms zijn cruciaal bij het faciliteren van deze frequente aankopen en impulsaankopen vanwege hun toegankelijkheid en gebruiksgemak. Daarom is Oido ook ontworpen met het oog op gebruiksgemak voor de consument. "Klanten hoeven geen account aan te maken of in te loggen. Het systeem is snel, toont direct productinformatie en foto's, en maakt bestellen en betalen een fluitje van een cent," aldus Manon.

Voor meer informatie:
Manon Straver
OIDO
Tel.: +34 6 16340840
[email protected]
www.oido.me