Tholen - Peulvruchten, horen die nu wel of niet thuis in de AGF-sector? Volgens branchevereniging AVN wel, dus testten ze onlangs de kennis daarover bij AGF-specialisten. "Het was een uitdagende quiz, en ik moest diep graven om de juiste keuze te maken," aldus winnares van de quiz Liesbeth Pieterse, de jonge eigenaresse van Golden de Liesje. Bijna twee jaar geleden nam ze De Blauwe Bes over, moderniseerde de winkel en zette vol in op maaltijden. "Daarin groeien we ontzettend hard", vertelt Liesbeth.
Het zijn niet alleen de bekende stamppotjes die bij Golden de Liesje te krijgen zijn. Met huisgemaakte wraps, lasagne, smulbroodjes, soepen, sappen, maaltijdsalades en zeer gevarieerde complete maaltijden, heeft ze een breed assortiment ontwikkeld dat de winkel aantrekkelijk maakt voor een diverse groep klanten. Het is een belangrijke pijler van haar groeiende winkel. "We maken 95% van onze gerechten zelf. Daarmee onderscheiden we ons van de supermarkt in termen van versheid en kwaliteit. Zowel oudere buurtbewoners als jongere klanten, die snel na hun werk een maaltijd willen meenemen, weten ons te vinden," vertelt ze. Een andere belangrijke factor in het succes van de winkel is de variëteit en kwaliteit van de producten. Liesbeth koopt haar producten zorgvuldig in bij drie verschillende groothandels.
Groothandel Postuma AGF zette Liesbeth prominent op een van hun vrachtwagens. Ze vinden Liesbeth (24) niet voor niets een onderneemster met pit. "Mijn ouders hadden vroeger een bakkerij in Goedereede. Ik ben dus opgegroeid met hard werken en was 14 toen ik op de weekmarkt van Middelharnis ging staan in een groente- en fruitstal. Op mijn 20ste besloot ik dat als zelfstandig ondernemer op te pakken en sindsdien stond ik wekelijks met mijn eigen kraam op maar liefst 8 weekmarkten. Nu sta ik gelukkig niet meer in weer en wind in een kraam maar in een mooie en gezellige winkel. En dat was altijd al mijn droom", vertelt Liesbeth.
De overgang van een marktkraam naar een fysieke winkel was een grote stap, waar ze zeker geen spijt van heeft. Het ondernemen van de markt is heel anders dan in een winkel. "Dat kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken", aldus Liesbeth. Met een team van 12 parttimers, zowel in de keuken als in de winkel, houdt Golden de Liesje alles draaiende in de zelfbedieningswinkel. Ondanks dat blijft de service persoonlijk. "Vooral oudere klanten vinden het fijn als we hen helpen in de winkel, en daar maken we graag tijd voor," legt Liesbeth uit.
Golden de Liesje heeft in korte tijd naam gemaakt en heeft nog genoeg ambitie voor de toekomst. "Ideeën genoeg, maar voor nu ligt de focus op het versterken van de huidige winkel, zeker met de komende feestdagen voor de deur", besluit Liesbeth.
Liesbeth Pieterse
Golden de Liesje
Keiweg 14B
4901 JA Oosterhout
Tel.: 0162 632406
[email protected]
www.goldendeliesje.nl