Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jakob Van Poucke, Sealogis:

"In het transportlandschap is het zaak eerst een goede naam op te bouwen"

Tholen - "We hebben een gestage groei", zo beschrijft Jakob Van Poucke de ontwikkeling van de divisie perishable/agro van logistiek dienstverlener Sealogis Freight Forwarding Belgium, waar hij sinds een jaar verantwoordelijk voor is. "We zijn als groep gekend in verschillende 'verticals', zoals chemie, project cargo, kunst, general cargo, maar perishable/agro had bij het bedrijf nog niet het aandeel wat deze andere diensten hebben. Zaak was hierin dan ook om klanten bekend te laten worden met de service die we bieden en ik merk dat we hier mooie stappen in aan het maken zijn."

Perishable/agro behelst overigens niet enkel AGF, maar de divisie bestaat onder meer ook uit frozen foodstuffs, non-human consumption, zoals dierenvoeding en dergelijke meer. "We zien dat we hierin in het afgelopen jaar volop aan het groeien zijn. De naamsbekendheid, die we in de andere divisies ervaren, begint ook te groeien in dit segment. Zo zien we ons klantenbestand maandelijks uitbreiden en merk ik ook dat er steeds meer nieuwe relaties in de AGF-sector bij ons terechtkomen."

Wereldwijde service
Het bedrijf is hierin onderscheidend vanwege haar service, zo stelt Jakob. "Het voordeel van een bepaalde divisie uitbreiden binnen een groep is dat we al een groot netwerk tot onze beschikking hebben. Ik heb ondertussen ook ruim 20 jaar ervaring in de sector, waardoor je heel goed weet welke product naar welk magazijn kan. We zoeken voortdurend naar de beste oplossingen voor onze klant, met als doel om enerzijds de meest gunstige prijs te realiseren en anderzijds service en kwaliteit te waarborgen voor een vlekkeloze levering van begin tot eind."

"Je moet het zo zien", gaat hij verder. "Vanaf het moment dat een partij uit een land vertrekt, verzorgen wij alles tot het op de eindbestemming komt. Van zeevrachten, handeling, keuring, inklaring en levering tot de eindklant. We werken met een groot en vast netwerk van magazijnbehandelaars, transporteurs, rederijen en agenten. Zo kunnen we naar gelang het product de juiste service aanbieden. Hierdoor zijn we ook niet gebonden aan één locatie. Als een klant product naar Singapore wil exporteren, kunnen we onze agenten aldaar inzetten om te garanderen dat partijen bij de eindbestemming komen."

"Sealogis heeft niet enkel een kantoor in Antwerpen, maar ook in alle Franse havens alsook een partner in Rotterdam. Het voordeel is dat we niet enkel gebonden zijn aan bijvoorbeeld Antwerpen, maar we kunnen ook makkelijk naar andere havens uitwijken zoals de Franse, maar ook Rotterdam bijvoorbeeld. We zien dat dit gewaardeerd wordt, omdat een klant via alle locaties met eenzelfde partner kan werken. Sealogis Freight Forwarding Belgium Ons in dit geval. Waar een zending ook aankomt, hij weet dat alles tot in de puntjes geregeld is en dat ons vaste serviceniveau altijd gegarandeerd is", legt Jakob uit.

Met seizoenen meedraaien
Op deze manier wil het bedrijf relaties met klanten opbouwen en zich toeleggen op groei in de perishables sector. "Dan moet je vanaf minuut 1 zorgen dat ze weten dat alles naar wens gebeurt. Het moment dat de sinaasappelen ze vertrekken uit Zuid-Afrika is het onze verantwoordelijkheid en willen we, zeker bij de eerste containers, dat extra stukje service aanbieden. Dus dan zorg ik ook dat ik bij aankomst persoonlijk aanwezig ben en de partij heb gezien. Foto's nemen, het product, de verpakking, etc… bekijken zodat de klant weet dat het goed opgevolgd wordt en hij heeft gelijk een goed beeld heeft van hoe de producten en pallets eruit zien. Dat kost een beetje tijd. De de voeling met het product houden, zodat je weet waar je over praat, maar dat vind ik enorm belangrijk en het voegt absoluut waarde toe."

"Eenzelfde hebben we ook met andere soorten fruit. Er is bijna geen product dat we niet kunnen doen, maar elk type fruit heeft andere noden en wensen. Het is dan zaak om te kijken welk magazijnen, transportbedrijf, etc… we kunnen gebruiken. Dan moet je je contacten aanhalen om ook voor hem de goede oplossing te vinden."

Dit is waar Jakob met Sealogis graag naartoe wil. "Langetermijnrelaties uitbouwen, zodat we met onze klanten diverse met hem uiteindelijk de verschillende seizoenen mee kunnen draaien. Klanten importeren niet het hele jaar mango's om maar iets te zeggen, maar schakelen ook over naar andere producten. We bouwen een eerste contact op, smeden banden dankzij onze hands-on dienstverlening en willen dan stap voor stap onze relatie verder uitbouwen. Zo'n relatie heb je niet van de ene op de andere dag, maar richting de toekomst zetten we daar op in. Consolideren en verder uitbouwen."

Voor meer informatie:
Jakob Van Poucke
Sealogis Freight Forwarding Belgium
Tel.: 32 (0)3 470 21 49
[email protected]
www.sealogisfreightforwardingbelgium.com