Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
QSTA:

"Klassieke stamppot blijft groeien in populariteit"

Uit de analyse van het onlinegedrag van foodprofessionals blijkt dat comfortfood dé grote winnaar is voor de komende winter. Vooral klassieke wintergerechten zoals stamppot en stoofvlees blijven groeien in populariteit blijkt uit de analyse van QSTA, een online versmarkt voor foodprofessionals. Rian Faaij, directeur van QSTA, licht toe: "Het is duidelijk dat foodprofessionals bezig zijn met hun winterassortiment. Als je dieper in de data duikt, valt op dat er dit jaar nog meer interesse is in comfortfood, stoofgerechten en authentieke warme dranken dan voorgaande jaren."

Een andere opvallende trend is de toenemende populariteit van authentieke warme dranken, zoals kruidenrijke theeën en premium koffievarianten. Binnen de horeca is de interesse in chai-thee met 17% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Faaij: "Consumenten zoeken in de winter naar unieke, hoogwaardige warme dranken, wat een reden is waarom ze juist naar de horeca komen. Vooral premium koffie en theeën blijven favoriet."

Stoofvlees is ook een bestseller, de vraag naar stoofvlees bij QSTA steeg met 30% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Faaij: "Hoewel we een daling zien in de algehele vleesconsumptie, wil de consument steeds vaker kwaliteit en een unieke eetervaring. Stoofvlees sluit hier perfect bij aan, vooral in een warme horecaomgeving."

Voor meer informatie:
Wouter de Bruin
QSTA
06 29388386
[email protected]
www.qsta.nl

Publicatiedatum: