Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rapport: Retailers profiteren van pompoensmaak

België: Sint-Gillis verwelkomt de 38e Bio-Planet winkel
Op woensdag 23 oktober opent Bio-Planet een nieuwe vestiging in Sint-Gillis, de 38e winkel in België. Deze nieuwe supermarkt, gelegen in het hart van Brussel, biedt een uitgebreide selectie biologische en 100% natuurlijke producten. De winkel zal consequent een uitgebreid assortiment biologische groenten en fruit, vers brood, voorverpakt vlees, kaas en vleeswaren aanbieden.
Bron: press.colruytgroup.com

Het Spaanse Consum neemt negen supermarkten over van Kuups Design International
De Spaanse coöperatie Consum heeft negen supermarkten overgenomen van de Valenciaanse retailer Kuups Design International. Van dit totaal opereren acht winkels onder de vlag van Economy Cash en één als Vidal Tiendas, aldus het bedrijf.
Bron: esmmagazine.com

Carrefour Frankrijk ziet LFL-omzetgroei in Q3 waarschijnlijk verbeteren
Volgens schattingen van Barclays zal de like-for-like-omzet van de Franse retailer Carrefour in het derde kwartaal waarschijnlijk verbeteren van -3,5% in het tweede kwartaal tot -2,2%. Hoewel prijsinvesteringen door Carrefour populair worden bij klanten, zal dit waarschijnlijk invloed hebben op de omzetresultaten van het bedrijf in Frankrijk.
Bron: esmmagazine.com

Lidl VK verdrievoudigt assortiment plantaardige producten en boekt groei met dubbele cijfers
Lidl VK heeft onthuld dat de vraag naar plantaardige producten blijft stijgen nadat de supermarkt het afgelopen jaar een groei met dubbele cijfers heeft doorgemaakt in deze categorie. Voortbouwend op de sterke omzetgroei, verdrievoudigt de discounter het aantal plantaardige producten dat het winkelend publiek wordt aangeboden. Het nieuwe, uitgebreide assortiment verschijnt vanaf deze maand in geselecteerde winkels en wordt in januari 2025 landelijk uitgerold.
Bron: corporate.lidl.co.uk

Iceland Foods zet 8-jarige handelsmerkstrijd met IJslandse overheid voort
Iceland is de laatste fase ingegaan van zijn lopende handelsmerkgeschil met de IJslandse overheid, nu de retailer in diepgevroren levensmiddelen in beroep gaat tegen een beslissing die het de EU-handelsmerkbescherming voor het woord Iceland heeft ontnomen.
Bron: grocerygazette.co.uk

Italië: Gruppo Selex streeft naar omzet van €22 mld in 2025
De Italiaanse retailer Gruppo Selex heeft zich ten doel gesteld om in 2025 €22 miljard aan inkomsten te genereren. Om dit te bereiken is de groep van plan om ongeveer €490 mln te investeren in het openen van 67 nieuwe winkels en het renoveren van 109 bestaande.
Bron: esmmagazine.com

Rapport: Retailers profiteren van pompoensmaak
Pompoen is de belangrijkste smaak van de herfst en volgens een nieuw onderzoek is de prijs hoog. Producten met pompoensmaak kosten gemiddeld 7,4% meer dan alternatieven zonder pompoen, volgens gegevens van online kredietmarktplaats Lending Tree.
Bron: supermarketnews.com

Publicatiedatum: