Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Kissabel, een appel voor wie doorgaans geen appelen eet"

Blue Whale heeft van de Fruit Attraction in Madrid gebruik gemaakt om de verschillende appel- en perenrassen die de coöperatie teelt, te laten zien. Onder hen Kissabel®, een appel die het resultaat is van een natuurlijke kruising tussen Gala en originele Georgische variëteiten. Christelle Bertin, communicatiemanager bij het Franse Blue Whale, vertelt ons meer over de plannen van de coöperatie voor dit ongewone ras met roodoranje vruchtvlees.

Een product met "hoge toegevoegde waarde" "Kissabel is een productinnovatie zoals we nog niet vaak hebben gezien in de fruitsector, die het voordeel heeft dat het niet concurreert met andere appelen. Het is een echte toevoeging aan het schap." Om het de plaats op de markt te geven die het verdient, heeft de coöperatie, die nauw samenwerkt met de Kissabel club, kosten noch moeite gespaard bij de marketing.

"Met onze partners hebben we eerst gewerkt aan het definiëren van een doelgroep per continent. In Europa is de doelgroep een consument die we 'Adrien' hebben genoemd. Hij is jonger dan 29 jaar en op zoek naar producten die zowel leuk als gezond zijn. Adrien eet fruit op een andere manier. Hij houdt van zachtfruit, terwijl appelen over het algemeen geen deel uitmaken van zijn eetgewoonten. Hij eet standaard bewerkte producten die hij als gezond bestempelt, maar die bij nader inzien een veel slechtere Nutri-Score hebben dan een appel. Een jongvolwassene die in de stad woont en boodschappen doet in buurtwinkels. Kissabel voldoet aan alle behoeften van Adrien. En om de aandacht van deze doelgroep te trekken, hebben we de slogan 'Let's be red' in het leven geroepen", aldus Christelle.

Een veelbelovende toekomst op de Aziatische markt?

Maar Blue Whale is niet van plan om te stoppen bij de grenzen van de Europese markt. Terwijl de gele variëteit met rood vruchtvlees al enkele seizoenen deel uitmaakt van het assortiment van Blue Whale, heeft de rode variëteit met rood vruchtvlees een sterk ontwikkelingspotentieel in Azië. "In Azië is er een cadeaucultuur rond de kleur rood. De smaak van de Kissabel appel met rood vruchtvlees doet denken aan zachtfruit, is aromatisch en spreekt zeker de Aziatische consument aan. Of het nu deze variëteit is of de gele, die een iets hoge zuurgraad heeft, de doelgroepen reageerden erg goed op consumententests. We bieden de appelen aan in trays en punnets van vier vruchten tijdens een zeer korte periode: oktober en november."

De oogst voor 2024 is geraamd op 700 ton. Wanneer de bomen volgroeid zijn, zal het oogstpotentieel 1.000 ton bedragen.


Christelle Bertin

Voor meer informatie:
Christelle Bertin
Blue Whale
Tel: +33 (0)5 63 21 56 56 (Frankrijk)

Publicatiedatum: