Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Grote vraag naar paarse zoete aardappelen na Netflix documentaire"

De afzet van de paarse zoete aardappel, de eerste Vegetable of the Year 2024, blijft stijgen in de VS na de Netflix documentaire van vorig jaar waarin het product werd uitgelicht. Jeremy Fookes, verkoopdirecteur bij A.V. Thomas Produce, gevestigd in Livingston, Californië. "Onze eigen variëteiten zoals Stokes Purple en Ben Yagi Purple zoete aardappelen zagen een enorme stijging in de vraag na de Netflix docuserie Live to 100: Secrets of the Blue Zones, die op 30 augustus 2023 in première ging. Naarmate de populariteit van de serie toenam, steeg ook de vraag naar paarse zoete aardappelen."

Toen de docuserie vorig jaar uitkwam, waren ze niet voorbereid op de grote toename in de vraag, maar ze waren aangenaam verrast door de boost in de verkoop als gevolg van de populariteit van de paarse zoete aardappelen sindsdien. "Op het moment dat de docuserie werd uitgebracht, zaten we aan het begin van ons oogstseizoen, we hadden niet de mogelijkheid om meer te verbouwen voor dat oogstjaar, dus ons aanbod was beperkt tot wat er al was geplant voor dat jaar. Onze marketingpartner Frieda's had al een heel mooie verkoopstrategie samengesteld en deze docuserie zorgde voor extra interesse in paarse zoete aardappelen. Onze uitdaging vorig seizoen was om te voldoen aan de aanvragen voor paarse zoete aardappelen toen ze binnenkwamen. Dit seizoen moedigen we meer van onze retailers aan om extra soorten zoete aardappelen - waaronder onze paarse zoete aardappelen - in hun assortiment op te nemen en hun totale verkoop van zoete aardappelen uit te breiden," legt Fookes uit.

Het succes van de documentaire om mensen aan te zetten meer paarse zoete aardappelen te kopen is hard op weg een legendarisch verhaal te worden. "Ik had de gelegenheid om een verkopersbeurs bij te wonen die werd georganiseerd door een groothandelsklant van ons, en een van hun onafhankelijke retailers met minder dan 10 winkels deelde hun succes met het plaatsen van een monitor in hun zoete aardappel displays die een segment uit aflevering 1 in een loop afspeelde, van ongeveer minuut 10 tot minuut 12- en hun verkoop steeg van een paar kisten per week naar meerdere pallets per week," vertelt Fookes het verhaal.

A.V. Thomas Produce is een familiebedrijf en is sinds 1960 gespecialiseerd in de teelt van zoete aardappelen in Californië. Hun biologische programma begon in 1988. "Vandaag de dag zijn we de grootste biologische teler van zoete aardappelen in de Verenigde Staten, met leveringen in heel Noord-Amerika en overzee. We exporteren rechtstreeks naar Canada en Mexico en indirect naar landen in het Midden-Oosten, voornamelijk Dubai. Onze belangrijkste klanten zijn retailers en grossiers die zich richten op retail. We leveren ook waarde aan verwerkers en fabrikanten die zoete aardappelen nodig hebben als ingrediënt. Ik moet Frieda's prijzen omdat de Stokes door hun inspanningen succesvol op de markt worden gebracht. Zij zijn degenen die de informatie over de Stokes en de populariteit in Live to 100 echt onder de aandacht van de consument hebben gebracht," zegt Fookes.

Het koelere weer in de VS is traditioneel het moment waarop de consumptie van zoete aardappelen toeneemt, zegt Fookes. "De vraag naar zoete aardappelen neemt toe als het weer in het hele land begint af te koelen en rond de traditionele bakvakanties van Thanksgiving en Kerst. De herfst- en winterperiode zijn de periodes waarin de consumptie van zoete aardappelen het hoogst is."

Hij is net terug van de stand van het bedrijf op de IFPA Global Produce and Floral beurs die vorige week in Atlanta werd gehouden. "De Global Produce and Floral beurs is altijd een geweldige kans om bestaande klanten persoonlijk te zien en nieuwe klanten van over de hele wereld te ontmoeten. Dit jaar was het een geweldige beurs, het weer was prachtig in Atlanta en de beurs bood veel kwaliteitsvolle ontmoetingen die zouden moeten resulteren in een hogere omzet voor ons bedrijf. Ik geniet echt van de kans om onze variëteit aan zoete aardappelen te introduceren bij mensen die zich niet bewust zijn van de verschillende soorten die beschikbaar zijn," besluit Fookes.

Voor meer informatie:
Jeremy Fookes
A.V. Thomas Produce
Tel: +1 209 394 7514
[email protected]
www.avthomasproduce.com

Publicatiedatum: