Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco en Zespri lanceren recyclebare verpakking voor kiwi's

Tesco en Zespri hebben een nieuwe recyclebare verpakking voor kiwi's in het VK gelanceerd, met als doel de CO2-uitstoot te verminderen en af te stappen van de traditionele plastic wikkels. De verpakking bestaat uit een kartonnen tray van Smurfit Westrock met deksel, die samen een oplossing vormen die bekend staat als 'ProProduce' van ProPrint Group. Dit initiatief is ontworpen om plastic wikkels overbodig te maken en de verpakking recyclebaar te maken.

De nieuwe verpakking versterkt de visuele aantrekkingskracht van de kiwi met een levendig ontwerp, met oranje en gele afbeeldingen en gestanste delen op het deksel die het logo van Zespri uitbeelden.

Deze verpakkingsoplossing is niet alleen bedoeld om de aantrekkingskracht op het schap te vergroten en recycling te vergemakkelijken, maar ondersteunt ook de circulaire economie door de CO2-voetafdruk te verkleinen. Het markeert Tesco's eerste overstap naar kiwiproducten met een merknaam in de winkel, ondersteund door verschillende marketingstrategieën. Daarnaast heeft Tesco andere duurzame verpakkingsoplossingen onderzocht, zoals recyclebare kartonnen verpakkingen voor avocado's en lasergravure voor productinformatie.

Ondertussen maakt Aldi ook vorderingen met duurzame verpakkingen door papieren banderollen voor bananen te testen en plastic punnets uit de groente- en fruitlijnen te verwijderen, met als doel het plasticgebruik in alle winkels aanzienlijk te verminderen.

Bron: Packaging Europe

Publicatiedatum: