Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Bovengemiddelde vraag naar onze Medjool en Deglet Noor dadels verwacht"

De vraag naar dadels tijdens de komende feestdagen zal naar verwachting aanzienlijk stijgen. "De vraag is momenteel hoog door onze nieuwe oogst en zal naar verwachting nog verder stijgen met de naderende feestdagen zoals Thanksgiving, Kerst, Ramadan, Pasen en Pesach. We verwachten dat de grote vraag ook volgend jaar nog zal aanhouden naarmate meer mensen de veelzijdigheid en gezondheidsvoordelen van dadels ontdekken," zegt Carey Jimenez, vice president bij Sun Lovin' Foods.

Carey Jimenez en Sarah Atrian toonden onlangs hun Sun Lovin Medjool dadels en dadel-energiesnoepjes in Atlanta.

Sun Lovin' Foods is een dochteronderneming van Pacific Date Corporation (opgericht in 1966), gevestigd in de zonovergoten Coachella Valley in Thermal, Californië, in de VS. "Onze teeltbedrijven beslaan een indrukwekkende 607 hectare en zijn gewijd aan het verbouwen van dadels van hoge kwaliteit, die perfect passen bij het woestijnklimaat. Met tientallen jaren ervaring geven we prioriteit aan duurzame teeltmethoden. We zijn gespecialiseerd in Medjool en Deglet Noor dadels en bieden zowel conventionele als biologische opties om aan de verschillende behoeften van de consument te voldoen. Elk jaar produceren we ongeveer 6,8 miljoen kilo dadels, waardoor we onze klanten jaarrond kunnen voorzien van een betrouwbare en hoogwaardige levering," merkt Jimenez op.

Het bedrijf exporteert dadels naar buurlanden Canada en Mexico, maar ook naar andere delen van de wereld. "We distribueren onze dadels en energiedadelsnoepjes over de hele VS en internationaal naar markten in Canada, Puerto Rico, Australië en Mexico. Tot onze klanten behoren grossiers, distributeurs, onafhankelijke retailers en grote nationale retailketens. We zijn vastbesloten om onze aanwezigheid uit te breiden en onze dadels toegankelijk te maken voor meer klanten wereldwijd."

Het is vooral tijdens de Ramadan dat dadels erg populair zijn, met de algehele vraag tijdens de komende feestdagen die de vraag naar hun dadels nog verder zal stimuleren. "We zien een opmerkelijke stijging in de verkoop tijdens de Ramadan, omdat dadels centraal staan in de viering. Ze worden gekoesterd voor het verbreken van het vasten, geschenken en nachtelijke feesten. We zijn vereerd om een rol te spelen in deze betekenisvolle traditie en ervoor te zorgen dat we voldoende aanbod hebben om aan de vraag tijdens deze periode te voldoen. Traditiegetrouw verwachten we vanwege de feestdagen een meer dan gemiddelde vraag. Dadels zijn een voedzame toevoeging aan feestmaaltijden en vieringen, dus de herfst en winter zijn voor ons typisch een piekseizoen, dat in populariteit toeneemt," legt Jimenez uit.

Sun Lovin' Foods had een stand op de recente IFPA Global Produce & Floral beurs in Atlanta. Naast hun dadels lieten ze ook 'dadelbites' zien. Sarah Atrian, directeur verkoop en marketing bij Sun Lovin' Foods, zegt: "Sinds de lancering van Sun Lovin' Foods in oktober 2023 zijn onze Sun Lovin' Bites ongelooflijk goed ontvangen. Het unieke, met zonnebloemboter gevulde hart van onze dadelhapjes, in combinatie met spannende smaken als Chocolate Cherry, Mocha Espresso, Apple Pie en Banana Nut, heeft zowel klanten als bezoekers van beurzen weten te boeien. Onze levendige nieuwe display verhoogt ook de zichtbaarheid in de winkel en de toegankelijkheid, wat cruciaal is geweest voor het stimuleren van proef- en herhalingsverkopen."

Atrian omschrijft hun deelname aan de beurs in Atlanta als zeer positief. "De Global Produce & Floral Show van dit jaar was echt heel goed. Het stelde ons in staat om onze nieuwe verpakkingen, in het oog springende display en een aankomende peel-and-reseal kuipoptie die in februari 2025 verschijnt, te presenteren, samen met onze duurzame PCR-zakken. We kregen de kans om in contact te komen met inkopers in het hele land die een potentieel zien voor Sun Lovin' Dates and Bites in hun winkels," besluit Atrian.

Voor meer informatie:
Sarah Atrian
Sun Lovin' Foods
Tel: +1 626 620 1259
[email protected]
www.sunlovinfoods.com

Publicatiedatum: