Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AGF-export Peru naar EU: +28,2%

Tussen januari en augustus steeg de AGF-export vanuit Peru naar Europa met 28,2%, tot een totaal van 2,318 miljard dollar, volgens de Nationale Vereniging van Exporteurs (ADEX). Deze groei omvat zowel traditionele als niet-traditionele producten; in dezelfde periode vorig jaar was de exportwaarde 1,808 miljard dollar. De export bestond voornamelijk uit avocado's, koffie, cacaobonen, blauwe bessen, mango's, verse asperges, druiven, bananen, citrus, granaatappels, asperges in conserven, passiefruitsap, piquillo-paprika's en gember. Deze producten vonden hun weg naar markten in onder andere Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Italië, Frankrijk, Rusland, Zweden, Denemarken, Estland en Griekenland.

Op de SIAL-beurs in Parijs, die plaatsvond van 19 tot 23 oktober, genereerden Peruaanse exporteurs verkoopverwachtingen voor hun onbewerkte en bewerkte producten ter waarde van 130,3 miljoen dollar voor de komende 12 maanden. Dit vertegenwoordigt een stijging van 30% ten opzichte van de editie van 2022. Aan de tweejaarlijkse beurs namen 33 Peruaanse bedrijven deel, die wereldwijd 2.410 zakelijke ontmoetingen hadden.
Onder de gepresenteerde producten bevonden zich onder andere diepgevroren IQF-mango, blauwe bessen, avocado, sinaasappel- en ananassap, passiefruit en pulp, lucuma en zuurzakpulp. Daarnaast werden ook gember, knoflook, kurkuma en snacks zoals gebakken inheemse aardappelen en reuzenmaïs uit Cusco onder de aandacht gebracht.

ADEX-voorzitter Julio Pérez Alván benadrukte de samenwerking met PromPerú en het handelskantoor (OCEX) in Parijs, waardoor Peru als interessante exposant naar voren kwam en haar status als competitieve leverancier van hoogwaardige AGF-producten werd versterkt. "De nationale deelname aan de beurs weerspiegelde de vooruitgang van onze voedingssector en stelde ons in staat om nieuwe kopers te identificeren en de commerciële relaties met klanten te verdiepen," concludeerde hij.

Bron: Blueberries Consulting

Publicatiedatum: